تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فروش یک اثر کاملا دیجیتال به قیمت ۶۹.۳ میلیون دلار

یک اثر هنری کاملا دیجیتال کار بی‌پل، هنرمند آمریکایی در حراجی معروف کریستی به قیمت ۶۹.۳ میلیون دلار فروخته شد. این حراج از تاریخ از ۲۵ فوریه آغاز شده بود و امروز رقم نهایی فروش مشخص شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان،  به نقل از سایت طلا، تکنولوژی بلاکچین و nft ها به هنرمندان اجازه می دهد. صاحب اصلی آثار هنری خودشان باشند و برای این آثار درآمد کسب کنند.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

هنرمندی بنام رایان مالنی، قصد داشت یک مجموعه از کارت ها بنام بیستلی بالرز را طبق روش معمول و همیشگی کار خود به فروش برساند. این کارت ها تصاویری از موجودات کارتونی فوتبالیست بود. او برنامه داشت از یک چاپگر رنگی استفاده کند تا کارت ها را چاپ و بسته بندی کند؛ سپس با تبلیغ آنلاین، هر بسته 10تایی را 4.99 $ بفروشد.

 

بجای این کارها، مالنی تصاویر کارت ها را در بازار آنلاین اپن سی که متعلق به nft ها می باشد، لیست کرد. nft ها رمزارزهای غیر قابل معاوضه هستند. یعنی دارایی های دیجیتالی که فقط منحصر به فردی خاص هستند. چگونه ممکن است؟ nft ها در شبکه بلاکچین فعال هستند. همان شبکه ای که بیت کوین و اتریوم و دیگر رمز ارزها معامله می شوند. پس مالکیت آن ها، مثل دیگر رمزارز ها، در همه ی سیستم های متصل به بلاکچین ثبت و انلاین نگه داری می شود. به این طریق از بروز خطا در تشخیص مالکیت رمز ارزها و همچنین nft ها جلوگیری می شود.

 

این ویژگی بلاکچین دو مشکل بزرگ و ریشه دار را در دنیای هنر حل می کند:

 

اصل بودن اثر. ممکن است کپی های زیادی از آثار هنری در فضای مجازی ساخته شود. ولی با تکنولوژی nft ها، فقط کسانی که مالک واقعی اثر هستند می توانند ادعای مالکیت خود را ثابت کنند.
حق کپی یا همان کپی رایت: اگر هنرمند مایل باشد می تواند بیش از یک نسخه اثرش را به فروش برساند و بابت هر نسخه پول دریافت کند. تمام این آثار یک nft محسوب می شوند و در صورت استعلام، در بلاکچین معتبر هستند.

 

مالنی هم اخبار این تکنولوژی را دنبال کرده و بود و تصمیم گرفت آن را امتحان کند. او پس از یک یا دو روز پیشنهاداتی دریافت کرد. یک کارت، با تصویر یک هیولا بنام یتا که کلاه محافظ و لباس فوتبال به تنش بود، 85 دلار به فروش رفت. در کل، برای 14 کارت، بیش از 700 دلار دریافت کرد. برای هنرمندی که از آثارش درآمد کسب می کند، این عدد رقم خوبی است. همچنین او نسبت به روش همیشگی فروش آثارش، سود بیشتری به دست آورد.

 

 

 

 

مالنی می گوید: هنرمندان همیشه دنبال راهی برای کسب درآمد از آثارشان هستند. وقتی هنر و کریپتو ترکیب شدند، رسیدن به این هدف هم ممکن تر شد.

 

با توانایی nft ها برای تایید اعتبار و اصالت آثار دیجیتال، این آثار ارزش زیادی پیدا می کنند. پنج شنبه یک مرکز مزایده ی 255 ساله در انگلستان، اولین اثر هنری خود، که فقط نسخه دیجیتال آن وجود دارد را به فروش رساند. این اثر که از 5000 تکه آثار مختلف هنرمندان تشکیل شده است با قیمت باور نکردنی 69.3 میلیون دلار به فروش رفت. همانطور که مالنی هم گفت، قیمت مزایده ی nft ها بسیار بالاتر از باکلاس ترین مزایده های سنتی دنیا است.

 

کلیپی از لبران جیمز، بازیکن سرشناس بسکتبال، که یک ضد حمله سریع را مهار می کند بصورت nft در تاپ شات 100000 دلار به فروش رفت.

 

در موزیک، کینگز آو لئون اولین گروهی بودند که هفته گذشته اعلام کردند آلبوم جدید شان بصورت سه  nft متفاوت برای آثار مخصوص و ویژگی هایی خاص منتشر می شود.

 

حتی جک دوروسی هم اولین توئیت نوشته شده در توئیتر را به مزایده گذاشت.

 

مالنی می گوید: "فکر میکنم در آینده تمام محصولات و خدمات به این روش معامله شوند.  خیلی رویایی بنظر می رسد."

 

 

 

منبع خبر: سایت طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics