تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیرکل امور مالیاتی اردبیل تأکید کرد:

حرکت نظام مالیاتی به سمت اعتمادآفرینی در جامعه

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل تأکید کرد: حرکت به سمت اعتمادآفرینی در جامعه و مودی مداری از برنامه های اساسی نظام مالیاتی به شمار می اید.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، قلی زاده، مدیرکل امور مالیاتی اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه، آنها را حلقه ارتباطی بین دولت و مردم معرفی کرد و افزود: ذات رسانه مطالبه گری است و اگر گزارش درست و دقیق ارائه شود سرعت خدمت رسانی به مردم افزایش می‌یابد .

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

قلی زاده تمکین داوطلبانه که اصل آن تکیه بر اعتماد سازی به مودیان مالیاتی است را یکی از اهداف سازمان دانست و گفت: این امر موجب کاهش هزینه‌های وصول و افزایش رضایت مندی مودیان می شود و خوشبختانه استان اردبیل در این مورد رتبه بالاتری نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد که جا دارد از مردم فهیم و مودیان مالیاتی استان قدردانی کرد .

 

 


مدیر کل امور مالیاتی اردبیل اظهار داشت: در استان در بخش مشاغل 44 هزار اظهارنامه دریافت شده که ، 32 هزار مورد آن بر اساس تبصره ماده 100 مورد قبول و قطعی شده است یعنی 74 درصد پرونده‌های مشاغل مالیات ابرازی سال 98 آنها قطعی شده اند و این امر باعث رضایت مودیان و تسریع در رسیدگی به پرونده های مالیاتی می شود .

 


وی یکی دیگر از برنامه های سازمان مالیاتی را حرکت از e-tax به I-tax یا نظام هوشمند مالیاتی و داده مبنا عنوان کرد .
قلی زاده گفت: پروژه ‌مهم دیگری که سازمان برای آن برنامه‌ریزی کرده است برون سپاری نقل و انتقال املاک می باشد، که مودیان برای اخذ گواهی 187 نیازی به مراجعه به اداره امور مالیاتی ندارند و این امر توسط دفاتر اسناد رسمی در حداقل زمان ممکن و به صورت برخط و با تایید اداره امورکل مالیاتی انجام می شود.

 


وی پیگیری جدی معوقات مالیاتی را از اهداف مهم سازمان برشمرد و گفت: از سال 87 تاکنون مقداری معوقات مالیاتی داریم که شامل مالیات و جرایم مربوطه است که 80 درصد آن مربوط به سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی دیگران به منظور کتمان درآمد می باشد و بایستی به وصول بدهی های کارت‌های بازرگانی با کمک مراجع نظارتی ورود کنیم تا وصول معوقات مالیاتی را افزایش دهیم .

منبع خبر: ​رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics