تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تأکید کرد:

افزایش رضایتمندی مودیان با الکترونیکی شدن فرایندهای مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: الکترونیکی شدن فرایندهای مالیاتی سبب کاهش مراجعات مردمی و همچنین افزایش رضایتمندی مودیان شده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باهدف بررسی روش های بهبود عملکرد حوزه های مرتبط با اشتغال، بانک ها، تامین اجتماعی و مالیات در راستای بهبود فضای کسب و کار استان، با حضور استاندار، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، مدیرکل و مسئولین امور مالیاتی، رئیس اتاق بازرگانی و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در این نشست محمد سلمانی، مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان به ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی به عنوان گامی موثر جهت رفاه و تسهیل امور مالیاتی مودیان اشاره کرد و اظهار داشت : نظام مالیاتی طی سال های اخیر رویکرد تعامل با مودیان و مودی مداری را سرلوحه کار خود قرارداده و ضمن توسعه دانش فنی و تجهیز نظام مالیاتی به فناوری های اطلاعاتی، زمینه برخورداری مودیان از تسهیلات و تمهیدات جدید مالیاتی به ویژه خدمات الکترونیکی را فراهم ساخته است.

 

 


وی تصریح کرد : این اداره کل با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهد بست تا واحدهای تولیدی و خدماتی استان با تمام توان در خدمت اشتغال و تولید استان به کار خود ادامه دهند.

 


سلمانی با تأکید بر اینکه تحقق اهداف سازمانی درگرو آموزش نیروهای توانمند است گفت: آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می شود تا ماموران مالیاتی بتوانند متناسب با شغل مورد تصدی، بطور موثر فعالیت هایشان را ادامه داده و برکارایی و اثربخشی خود بیفزایند.

 


مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تشکیل گروه مشاوران مالیاتی را اقدامی ارزنده به منظور فراهم کردن زمینه ارتباط سریع و آسان مودیان با کارشناسان مالیاتی برشمرد و افزود: علاوه بر این، سامانه ارتباط مردمی 1526 به منظور طرح، انتقاد، پیشنهاد، شکایت و گزارش‌های مردمی و سوالات مالیاتی در خصوص ثبت نام الکترونیکی(شماره اقتصادی)، اظهارنامه الکترونیکی، پرداخت الکترونیکی مالیات، صورت معاملات فصلی الکترونیکی، فهرست مالیات حقوق الکترونیکی، ثبت صندوق و نرم افزار فروش راه اندازی شده است.

 


وی بر نقش و جایگاه هیئت های حل اختلاف مالیاتی در تحقق عدالت مالیاتی و حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: هیات های حل اختلاف مالیاتی در زمینه تکریم ارباب رجوع و وصول حقوق حقه دولت نقش و جایگاه خاص و بسزایی را ایفا می کنند.

 


سلمانی بخشودگی جرائم مالیاتی را در راستای حمایت از واحدهای تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: در قالب تسهیلات پیش بینی شده برای فعالان اقتصادی ، مودیان مالیاتی که نسبت به پرداخت اصل بدهی و جرائم غیر قابل بخش اقدام کردند ، از بخشودگی های ویژه ای برخوردار شدند.

 

منبع خبر: ​رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics