تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دستگاه های اجرایی با رعایت قانون برگزاری مناقصات اقدام به انعقاد قراداد خرید و انجام معامله می‌کنند

انتخاب مشاور و انعقاد قرارداد برای موضوعات پژوهشی و یا مطالعه و طراحی در چهارچوب ضوابط مقرر، از وظایف و مسئولیت های دستگاه اجرایی است.بنابراین بی توجهی به نخبگان نفتی و یا شرکت های دانش‌بنیان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اساسا موضوعیت ندارد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط‌عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در پی انتشار گزارشی در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، با عنوان " بی توجهی به نخبگان نفتی به سازمان برنامه و بودجه رسید " این سازمان با ارائه گزارشی اعلام کرد:

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

۱- دستگاه های مشمول قانون برگزاری مناقصات از جمله شرکت های دولتی در فرآیند انجام معامله و انعقاد قرادادهای خرید خدمات و کالا، ملزم به رعایت قانون برگزاری مناقصات هستند.
۲- انتخاب مشاور(مهندسان مشاور) به استناد بند ﻫ ماده ۲۹ قانون برگزاری مناقصات جزء موارد عدم الزام به برگزاری مناقصات بوده و مطابق آیین نامه خرید خدمات مشاوره مصوبه شماره ۱۹۳۵۴۲/ت۴۲۹۸۶ک مورخ ۹۸/۱۰/۰۱ صورت می پذیرد.
طبق ماده ۹ و جزء «۶» بند الف ماده ۲ آیین نامه یاد شده، ارجاع کارهای فقط به مشاورانی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور گواهینامه صلاحیت مشاوره می دهد مجاز است. در کارهایی که گواهینامه صلاحیت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ارانه نمی نماید طبق دستورالعمل شماره ۳۱۳۹۹۲،۱۰۰مورخ ۸۹/۴/۲۶ توسط دستگاه مرکزی صورت می پذیرد.
۳- تشخیص صلاحیت و ارائه گواهینامه به موجب ماده ۲۲ قانون برنامه و بودجه، بند الف ماده ۲۳ و جزء ۱ بند ط ماده ۲۷ قانون قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۹۴/۱۲/۴و تبصره ۱ جزء۴ بند الف ماده ۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمات از کالای ایرانی مصوب سال ۱۳۹۸ براساس آیین نامه مصوب هیات وزیران صورت می‌پذیرد. 
۴- شرکت های دانش بنیان، برای احراز صلاحیت در صورت دارا بودن شرایط طبق آیین نامه مربوط منعی برای مراجعه و تشخیص صلاحیت ندارند.
۵- طبق تبصره ۱ تصویب نامه شماره ۳۹۰۲۱/ت۵۳۷۲۸ﻫ  مورخ ۰۴/۰۴/۱۳۹۶ هیات وزیران که به پیشنهاد معاونت علمی و فناوری رییس جمهور ابلاغ شده، تاییدیه شرکت ها و موسسات دانش‌بنیان که از سوی کارگروه موضوع ماده (۳)آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت ها  و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی و نوآوری‌ها و اختراعات موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۴۱۶۰۲/ت۴۶۵۱۳ﻫ  مورخ ۲۱/۰۸/۱۳۹۱ صادر می‌شود به منزله گواهی ‌نامه صلاحیت برای ارجاع کارهای پژوهشی تلقی می‌شود.
۶- طبق تبصره ۲ تصویب نامه شماره ۳۹۰۲۱/ت۵۳۷۲۸ﻫ مورخ ۰۴/۰۴/۱۳۹۶ هیات وزیران ، شرکت ها و موسسات دانش‌بنیان صرفاً مجاز به انجام پژوهش های کاربردی و توسعه ای برای تولید دانش فنی یا توسعه کالاها و خدمات دانش‌بنیان در زمینه تخصصی تایید شده از سوی کارگروه فوق هستند.
تشخیص صلاحیت و ارائه گواهینامه مشاور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، برای ارائه خدمات مشاوره (مطالعه و طراحی در رشته های مختلف) بوده و برای موضوعات پژوهشی ضوابط جداگانه ای مقرر شده است.

 


با توجه به اینکه انتخاب مشاور و انعقاد قرارداد برای موضوعات پژوهشی و یا مطالعه و طراحی در چهارچوب ضوابط مقرر، از وظایف و مسئولیت های دستگاه اجرایی است، 

منبع خبر: ​مرکز اطلاع رسانی، روابط‌عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics