تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مجوز تورهای نوروزی به صورت آنلاین پایش می‌شود

گزینه جدیدی به نام «ثبت گشت» بر روی سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری افزوده شده که از طریق کد دریافتی آن نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی می‌توانند اطلاعات و مجوزهای تور را به صورت آنلاین پایش کنند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل ازگزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، علی اصغر مونسان در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: این روزها یکی از دغدغه‌های دفاتر خدمات گردشگری و تورگردانان بحث مجوزهای تردد و ورود به شهرها برای برگزاری تورهای مسافرتی است که همین امر باعث ایجاد نگرانی هایی برای آنها در طول برنامه گشت شده است.وزیر میراث فرهنگی افزود: برای یکپارچه سازی مجوزها و ایجاد هماهنگی بیشتر میان ارگان‌های ذیربط با ابتکار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گزینه جدیدی به نام ثبت گشت بر روی سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری افزوده شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مونسان تصریح کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری می توانند با ثبت اطلاعات تور، بیمه‌نامه و معرفی راهنمای گشت، مجوز لازم را از طریق Qr CODE اخذ و با الصاق آن بر روی خودرو، بدون دغدغه تور مورد نظر را برگزار کنند. از طریق این کد نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی می توانند اطلاعات و مجوزهای تور را به صورت آنلاین پایش کنند.وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: جلوگیری از فعالیت غیرقانونی اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مجوز، ساماندهی انواع تورهای داخلی و خارجی، جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز، تسهیل در رسیدگی به شکایات، شفافیت تعهدات برای ارتقای کیفیت خدمات و .. از جمله اهداف این امر به شمار می روند.

 

به گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه تمام شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری ملزم به ثبت تور و اعلام جزئیات مسیر و مقاصد تورهای داخلی و خارجی هستند و در غیر این صورت عواقب و مسؤولیت عدم ثبت تور و هرگونه مشکلات بعدی ناشی از این امر در وهله نخست با دفاتر و مجریان تور خواهد بود.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics