تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مصوبات جلسه هجدهم کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی کشور

شماره۲۰۰/۲۱۷۷۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ جناب آقای دکتر مجید اکبرپور مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور در اجرای مصوبه جلسه ۵۴ شورای عالی فضای مجازی و آیین‌نامه داخلی کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی به پیوست متن مصوبات هجدهمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی جهت انتشار در روزنامه رسمی کشور ارسال می‌گردد.

مصوبه شماره یک

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در اجرای بند یک مصوبه شماره یک جلسه  شانزدهم کارگروه و درخواست‌های واصله در خصوص ایجاد دسترسی به برخی سرویس‌های موجود در مرکز ملی تبادل اطلاعات برقراری سرویس‌های زیر مورد تأیید کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی است:

 

۱ـ وزارت تعاون رفاه و کار امور اجتماعی (سامانه رفاه ایرانیان): استعلام بیمه شخص ثالث، سرویس مکان اقامت، استعلام شناسه اشخاص حقوقی، استعلام هویت اشخاص حقوقی، استعلام مدارک تحصیلی دانشگاهی، استعلام خودرو اشخاص، استعلام کارمندان دولت (کارمند ایران)

 

۲ ـ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران: سرویس عکس اشخاص حقیقی و استعلام افراد ممنوع المعامله

 

۳ـ سازمان فناوری اطلاعات ایران: استعلام اشخاص حقوقی

 

۴ـ سازمان تامین اجتماعی: استعلام افراد ممنوع المعامله، استعلام هویت اشخاص حقوقی، استعلام اصالت ارای قضایی، استعلام اصالت گواهی حصر وراثت، استعلام اتباع خارجی

 

 

 

 

۵ ـ سازمان بیمه سلامت ایران:  استعلام فهرست دارویی

 

۶ ـ شرکت توانیر: استعلام اشخاص حقوقی، سرویس شاهکار  با مدل مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

 

۷ـ سازمان امور دانشجویان: استعلام بیمه پردازی تامین اجتماعی

 

۸ ـ هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار: استعلام مدرک از پایگاه مدارک تحصیلی

 

۹ـ کمیته امداد امام خمینی: سرویس شاهکار و سرویس کد پستی

 

۱۰ـ پیشگامان رسمی پردازش دانا: سرویس شاهکار

 

۱۱ـ استان سمنان شهرداری سمنان: استعلام  احراز هویت اشخاص حقیقی

 

۱۲ـ استان گلستان (شرکتهای برق و آب و فاضلاب): استعلام سازمان بهزیستی  و بنیاد شهید

 

توضیح: کارگروه در راستای تکریم و تسهیل ارایه خدمات توسط نهادهای ارایه‌دهنده خدمات عمومی همانند شرکتهای فوق دسترسی دو سرویس فوق را برای ارایه‌دهندگان خدمات عمومی مصوب نمود.

 

مصوبه شماره دو

 

در خصوص درخواستهای وزارت راه  و شهرسازی برای سامانه‌های تکلیفی در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سامانه املاک و اسکان مقرر شد:

 

۱ـ در خصوص زیر سامانه‌های سامانه جامع حمل و نقل و مکاتبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با کارگروه به منظور تسریع و تفکیک مسئولیتهای دستگاههای اجرایی وابسته به وزارت راه و شهرسازی  که متولی زیر سامانه‌های موضوع ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همانند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سایر دستگاههای اجرایی (سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواپیمایی کشوری و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) متولی زیر سامانه‌های سامانه جامع حمل و نقل نسبت به دریافت سرویس کد پستی از شرکت ملی پست اقدام نمایند.

 

۲ـ در خصوص سامانه املاک و اسکان برقراری سرویس کد پستی و GNAF از شرکت پست و  برقراری استعلام هویت اشخاص حقوقی از سازمان ثبت اسناد و املاک  تأیید و در اجرای بند «ب» ماده واحده قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۹  موضوع الحاق تبصره (۸) به ماده ۱۶۹ مکرر قانون (جزء نه (۹)) مقرر شد سازمان ثبت احوال و وزارت راه و شهرسازی با همکاری دبیرخانه و حضور نماینده سازمان اداری و استخدامی کشور و نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارگروه، روش تعامل و استعلام محل اقامت افراد را ظرف یکماه معماری و مدل را به کارگروه ارایه نمایند.

 

 

مصوبه شماره سه

 

در اجرای ماده یک مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات  در خصوص سامانه رفاه ایرانیان موارد زیر مقرر شد:

 

۱ـ سرویس بیمه تکمیلی درمان با توجه به طرح ایجاد سامانه متمرکز در این زمینه توسط بیمه مرکزی از ابتدای سال ۱۴۰۰ ایجاد و برقرار شود. این  سرویس شامل ورودی کد ملی و خروجی نام شرکت بیمه گذار، سقف بیمه تعهد شده (جدول تعهدات)، تاریخ  شروع و پایان بیمه است. سرویس خسارت پرداخت شده نیز تا انتهای سال  ایجاد شود.

 

۲ـ. سرویس مالیات بر حقوق از سازمان امور مالیاتی به شرح اقلام  پیوست تأیید شد  این  سرویس با توجه به ماهیت آن به صورت هفتگی فراخوانی خواهد شد. اقلام هویتی شخص فقط شماره ملی به عنوان کلید تبادل است.

 

تبصره ـ سازمان امور مالیاتی موظف است نسبت به صحت سنجی داده‌های اقلام هویتی اشخاص حقیقی فهرست حقوق و دستمزد در پایگاه خود را از پایگاه ثبت احوال انجام داده و منبعد در زمان دریافت اطلاعات مالیات بر حقوق از موسسات (دولتی و غیردولتی) صحت سنجی هویت افراد در فهرست مالیات بر حقوق را انجام نماید.

 

۳ـ سرویس مالیات  بر درآمد به شرح پیوست مورد تأیید قرار گرفت.

 

۴ـ سرویس  مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی به شرح اقلام پیوست تأیید شد  اقلام هویتی شخص فقط شماره ملی به عنوان کلید تبادل است.

 

۵ ـ سرویس بیمه بدنه خودروها با توجه به برنامه بیمه مرکزی ایجاد و از ابتدای سال ۱۴۰۰ برقرار شود برای سامانه  رفاه ایرانیان و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برقرار شود.

 

۶ ـ سرویس ارزش دارایی‌های اشخاص در بورس به  شرح زیر تأیید شد:

 

۱ـ لیست افراد دارای کد بورسی (اشخاص دارای هویت معلوم سهام دار) توسط سازمان بورس اوراق بهادار در اختیار سامانه رفاه ایرانیان قرار گرفته و برای افراد جدید در قالب یک سرویس اعلامی به سامانه رفاه ایرانیان به صورت روزانه ارسال شود.

 

۲ـ در دوره‌های سه ماه مدنظر وزارت رفاه به صورت دسته‌ای جمع ارزش داراییهای افراد با تفکیک سهام عدالت اعلام شود. توضیح اینکه ارزش دارایی برای افراد فاقد دارایی مقدار صفر منظور می شود.

 

 

 

منبع خبر: پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics