تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
در نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی عنوان شد

از طراحی سامانه جامع علم سنجی تا ثبت پایان نامه ها در ایرانداک

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سامانه علم‌سنجی به شکلی در دانشگاه‌ها وجود داشت ولی سامانه جامع و کامل علم‌سنجی را طراحی و در اختیار کلیه دانشگاه‌ها و مراکز علمی قرار دادیم. در بحث پایان‌نامه‌ها نیز مقرر شد که ثبت پایان‌نامه‌ها حتماً در ایرانداک صورت گیرد

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبر ایسنا، دکتر محسن شریفی در نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور که امروز (شنبه، 23 اسفند) با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، درخصوص تولید علم نافع اظهار کرد: باید سعی کنیم در بحث تولید علم مراقب افت‌هایی که در مسیر علم‌آموزی وجود دارد، باشیم. در این خصوص کارگروه‌های اخلاق پژوهشی تشکیل شده و آیین‌نامه اجرایی آن نیز ابلاغ شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گفته شریفی ساماندهی در حوزه همایش‌های ملی و انتشار نشریات و تسهیل‌گرایی در آیین‌نامه‌ها و مقررات پژوهشی و جلوگیری از تمرکززدایی در تدوین مقررات از وظایف مهمی است که به معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور واگذار شده است.

 

 

وی افزود: در بحث نشریات علمی فعالیت‌های مهمی انجام گرفته و لیست نشریات نامعتبر چاپ شده و کارگاه‌های ماهانه جهت پیشگیری از انتشار نشریات نامعتبر برگزار شده است زیرا نشریات علمی چرخه علم و فناوری کشور هستند و باید متحول شوند و به سمت الگویی جهانی حرکت کنند. در این راستا تعاملاتی با هیئت‌های ممیزه انجام شد و رتبه‌بندی‌ها مشخص شد به گونه‌ای که رتبه‌بندی‌های سال ۱۳۹۸ انجام شد و رتبه‌بندی سال ۱۳۹۹ نیز در حال انجام است.

 

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: بحث ساماندهی واحدهای پژوهشی و موسسات پژوهشی کشور نیز به خود دانشگاه‌ها واگذار شده است و بر اساس آیین‌نامه هیئت‌های امناء، آیین‌نامه پسادکتری و دستیار دکتری اجرایی شد و اجرای آن به معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها واگذار شد. همچنین آیین‌نامه فرصت مطالعاتی نیز بازنگری و آیین‌نامه گرنت پژوهشی نیز تنظیم شد و برای آن اعتباری در نظر گرفته شد.

 

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، شریفی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آیین‌نامه ارتقاء در بحث برگزاری همایش‌ها مقرر شد که فقط همایش‌های معتبر از جهت ISC در دانشگاه برگزار شود و مدیریت تحصیلات تکمیلی‌ به معاونت‌های پژوهشی محول شده است.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics