تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیمه تامین اجتماعی و حق بیمه سال 1400

یک سری دغدغه‌های مشترک در ذهن همه ما رژه می‌روند مانند اینکه “تا کی می‌توانم کار کنم؟ وقتی که به دوران بازنشستگی برسم تکلیف درآمدم چه می‌شود و چطور باید خرج و مخارج زندگی را تامین کنم؟”

به گزارش لحظه نگر حسمان ​اگر در سنین جوانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشید دیگر لازم نیست نگران چنین مسائلی باشید ابیمه تامین اجتماعی به عنوان یکی از اولین قوانین کار، زمانی که راه‌آهن سراسری احداث شد به تصویب رسید اما این پایان داستان نبود؛ به مرور زمان قانون‌های بیشتری در جهت حمایت از حقوق کارگران به تصویب رسیدند و همین تصویب پی در پی قوانین کار موجب شد که سازمان تامین اجتماعی شکل بگیرد.

 


هدف سازمان تامین اجتماعی، در نظر گرفتن منافع افراد جامعه است و این نوع بیمه‌ها برای همه افراد جامعه مفید هستند. در نظر داشته باشید که قیمت انواع بیمه های تامین اجتماعی متفاوت است و به مزایا و خدماتی که در اختیار افراد قرار می‌دهد، ارتباط دارد. ممکن است این سوال در ذهنتان شکل گرفته باشد که کدام بیمه تامین اجتماعی بهتر است و از چه بیمه‌ای استفاده کنیم؟ پاسخ این سوال مشخص نیست و با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است. بنابراین توجه به نیازها و شرایط فرد در زمان استفاده از بیمه اهمیت زیادی دارد.

 


می‌توان گفت بیمه تکمیل درمان انفرادی برای اکثر افراد جامعه مفید است و همه می‌توانند از مزایای عالی آن استفاده کنند. 
بیمه‌های تامین اجتماعی، تحت نظر سازمان تامین اجتماعی به عنوان قانونی برای حمایت از کارکنان، کارگران و … ایجاد شده است.

 

 

حق بیمه 1400
حداقل دستمزد روزانه: ۸۸۵.۱۶۵ ریال (افزایش ۳۹ درصد)
سرانه درمان هر فرد در سال ۱۴۰۰ تعیین نشده و فعلاً ۵۵۷.۰۰۰ ریال است.

 

منبع خبر: جمع آوری شده توسط تیم متفکران نوین مالی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics