تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیر کل امور مالیاتی اصفهان گفت:

مالیات برارزش افزوده، درآمدی پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها

مدیر کل امور مالیاتی اصفهان اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده، درآمدی پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها در جهت توسعه و عمران شهری محسوب می شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، در سال 96 مبلغ 860 میلیارد تومان بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع گردید: یعنی 20 میلیارد تومان افزایش یافت اما با تلاش اداره کل و مشارکت مودیان در سال 97 مبلغ 1180 میلیارد تومان و در سال گذشته این مبلغ به 1600 میلیارد تومان افزایش یافت. مدیر کل امور مالیاتی اصفهان گفت: مالیات بر ارزش افزوده، درآمدی پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها در جهت توسعه و عمران شهری محسوب می شود. و اگر مردم آثار پرداخت مالیات را به صورت ملموس درک و مشاهده نمایند، رغبت بیشتری برای پرداخت مالیات خواهند داشت.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مهدلو افزود: یک درصد از عوارض ارزش افزوده به وزارت بهداشت داده می شود و در همین راستا در سال 1396 حدود چهارهزار و چهارصد میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و در سال 97 حدود پنج هزار میلیارد تومان سهم وزارت بهداشت بود که در کل کشور توزیع شد و در سال 1398 مبلغ 6800 میلیارد تومان از محل یک درصد در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و این آمار مربوط به کل کشور می‏باشد که اگر این 6800 میلیارد تومان به وزارت بهداشت تعلق نمی گرفت قطعا امروز در این شرایط کرونایی، وزارت بهداشت خدمات کمتری را می توانست ارائه دهد و اگر این مبلغ بیشتر شود، قطعا وزارت بهداشت می تواند خدمات بهداشتی بیشتری را برای مردم فراهم کند پس اگر مردم مالیات پرداخت می کنند، اثرات آن مستقیم به خودشان برمیگردد.

 

 

مهدلو تصریح کرد: در طی سه سال، توانستیم دو برابر به شهرداری ها کمک کنیم و اکنون می توانیم اعلام کنیم شهرداری های بزرگ حدود 25 تا 30 درصد و روستاها و دهیاری ها تا 95 درصد از بودجه خود را از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین می کنند و بخش قابل توجهی از آبادانی و خدمات شهری و روستایی از محل عوارض ارزش افزوده است. مدیر کل امور مالیاتی اصفهان در خاتمه خاطرنشان کرد: در ده ماهه سال جاری ، 1500 میلیارد تومان بین شهرداری‏ها، دهیاری‏ها و روستا های فاقد دهیاری و عشایری توزیع کردیم و امیدواریم با این روند به 2000 میلیارد تومان برسد.

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics