تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اولین بوئینگ برجامی کی به ایران می‌رسد

در شرایطی که طبق برنامه‌ریزی‌های ابتدایی انجام شده، بنا بود نخستین بویینگ خریداری شده از سوی ایران‌ایر در اردیبهشت امسال به ایران وارد شود، صحبت‌های جدید قائم‌مقام وزیر راه حاکی از احتمال تاخیر در تحویل این هواپیماهاست.

 

ایران‌ایر سال گذشته و همزمان با نهایی کردن قراردادهای خود با ایرباس و ای تی آر، قرارداد خود با بویینگ را نیز نهایی کرد تا به این ترتیب این هواپیماساز آمریکایی بعد از حدود چهار دهه بار دیگر به ایران هواپیما بفروشد.

 

به دنبال نهایی شدن این قرارداد اعلام شد که ایران در چارچوب برنامه‌ای بلندمدت ۸۰ بویینگ تحویل خواهد گرفت و نخستین فروند آنها در آوریل ۲۰۱۸ یعنی اردیبهشت ۹۷ به ایران تحویل می‌شود؛ موضوعی که صحبت‌های جدید قائم‌مقام وزیر راه نشان از تأخیر احتمالی آن دارد.

 

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل درباره قرارداد بوئینگ با ایران گفته که ترامپ سعی کرده در موسسات مالی و بانک‌ها وحشت ایجاد کند که با ایران کار نکنند، ولی با این وجود، مجوزها معتبر و سر جای خود بوده و هیچ تغییری ایجاد نشده است.

 

به گفته فخریه کاشان، بویینگ باید از اواسط سال آینده نخستین هواپیما را به ایران تحویل می‌داد اما با این احتیاط‌هایی که ما می‌کنیم و دائماً قرارداد را تجدیدنظر می‌کنیم، فکر می‌کنیم در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ هواپیما را داشته باشیم.

منبع خبر: تجارت نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|   1396/10/17 11:08:54   |
0     0
چاز بیکرز – سخنگوی شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا – روز جمعه در مصاحبه ای با وال استریت یورنال گفت:" با اینکه ما مجوز و تاییدیه کشور آمریکا برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران را در اختیار داریم، اما هنگام معامله با ایران باید به الزامات قانونی کشور خود پایبند بمانیم".



در هر صورت، قراردادهای فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران هم اکنون با سنگ اندازی های آمریکا و زبان تهدیدآمیز ترامپ در هاله ای از ابهام فرو رفته است و گفته می‌شود که احتمال اجرایی شدن هر کدام از این سیاست‌های پیشنهادی برای لغو یا اختلال در فروش هواپیماهای مسافربری به ایران نیز وجود دارد و شرکت های هواپیماسازی نیز علی رغم میل خود، موظف خواهند بود از قوانین و مقررات تصویب شده کشورهای خود تبعیت کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics