تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سجادی: پاداش پای سکوی المپیک چند برابر شده است/ رشته‌های تیمی پاداش کامل می‌گیرند

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: براساس شرایط موجود میزان پاداش‌ها تعیین شد و از لحاظ ریالی چند برابر شده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از گزارش ایسنا، نصراله سجادی در نشست آنلاین با رسانه ها در مورد تعیین پاداش پای سکو برای مدال آوران المپیک توکیو بیان کرد: روال گذشته بر این بود که وقتی ورزشکاران مدال می گیرند، بلافاصله همان روز در مراسم کوچکی پاداشی به آنها اهدا شود. این پاداش مصوب هیات اجرایی است و در این دوره تصویب شد که برای طلایی ها ۱۰ هزار دلار، نقره ۵ هزار دلار  و برنز ۳۵۰۰ دلار اهدا شد. این پاداش ها براساس شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود این پاداش تعیین شد. در المپیک ریو همین پاداش ها بود اما قیمت ارز آن موقع ۳۵۰۰ تومان بود و الان حدود ۲۵ هزار تومان است . بنابراین از لحاظ ریالی چند برابر شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

*حضور 10 نفر در مراسم رژه کاروان ها
سجادی در مورد گلایه محمد موسوی و اینکه نگران نیستند حاشیه ای که والیبال در المپیک ریو رقم زد، دوباره تکرار شود، گفت: ما تقریبا هر روز یک سری دستورالعمل های جدیدی را از کمیته برگزاری دریافت می کنیم. ما جلسه ای را با کادر سرپرستی داریم. آخرین مسئله که آمده است مراسم رژه با تعداد زیاد برگزار نمی شود. در رژه کاروان ها سهمیه می دهند و آخرین خبر این است که از هر کشور 10 نفر باشند.

 

*پرداخت پاداش کامل به رشته های تیمی مدال آور

سجادی در پاسخ به این پرسش که در رشته‌های تیمی پاداش ها چگونه توزیع می شود، تصریح کرد: در بازی های المپیک قبلی تصویب شد در صورتی که تیم والیبال روی سکو برود پاداش پای سکو را هر کدام کامل دریافت می کنند بنابراین در المپیک توکیو هر رشته تیمی مدال بگیرد، اعضای تیم پاداش کامل دریافت می کنند.

 

*رونمایی از لباس کاروان به زودی انجام می شود

سجادی در مورد رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: کار ها انجام شده است اما شرایط کرونا رونمایی را به تعویق انداخته است. اگر ناچار باشیم مجازی این کار را انجام می دهیم اما دنبال این هستیم که تعدادی حداقل در مراسم باشند. ما برای شش رویداد پیش رو لباس تهیه کرده ایم و به زودی لباس اعلام می شود.

 

*برای واکسیناسیون افراد، کارت های ملی چک شد

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در مورد واکسیناسیون کاروان تاکید کرد: در هفته گذشته نامه‌ای به فدراسیون‌ها زدیم و سهمیه واکسن را برای آنها وافرادی در کاروان امکان حضور دارند که شامل کادر اجرایی، داوران و مربیان هستند را تعیین کردیم. ما اسامی را جمع بندی و کنترل کردیم و اسامی به وزارت ورزش ارسال شد و از طریق آنها به وزارت بهداشت اعلام شده است. برای واکسیناسیون 4 نفر حضور  داشتند که 3 نفر از کادر پزشکی و یک نفر حراست بود و کارت ملی افراد را دریافت می‌کردند، حتی کارت ملی من را هم چک کردند.

 

*در واکسیناسیون ورزشکاران پنهان کاری نکردیم

او در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد در اعلام اسامی پنهان کاری صورت گرفته و گفته شده روابط عمومی یا عضو هیات رییسه فدراسیونی هم واکسن زده است، تصریح کرد:پیش داوری نکنیم بهتر است و پنهان کاری هم در کار نبوده است. ما سهمیه به فدراسیون ها داده ایم و اگر کسی عضو هیات رییسه است ممکن است سرپرست تیم باشد. ما اسامی را به وزارت ورزش ارائه دادیم و سپس اسامی به وزارت بهداشت  ارسال شد

 

و افراد با ارائه کارت ملی واکسن  زدند.
 او ادامه داد: مجموعابه  167 ورزشکار، 83 کادر سرپرستی و خبرنگاران برای واکسیناسیون سهمیه دادیم. ژیمناستیک دو نفر ، قایقرانی الیاس اقلیمی و عادل مجللی ، کشتی یک نفر دیگر را برای واکسیناسیون معرفی کرده اند. مطمئن باشید مشکل  و خطایی نبوده است. اگر فردی از روابط عمومی و هیات رییسه بوده ممکن است جزو کادر سرپرستی بوده اند.

 

 

 

 

*هنوز چیزی راجع به سهمیه جودو به ما ابلاغ نشده است
رییس کمیته ملی المپیک  در مورد اختصاص سهمیه  المپیک به جودوی ایران که به نظر می رسد فدراسیون جهانی برنامه ای برای ان دارد را به سجادی واگذار کرد و سجادی  در این مورد گفت:سهمیه ها زمانی از نظر کمیته ملی المپیک رسمیت دارد که فدراسوین جهانی  و کمیته بین المللی المپیک به ما ابلاغ کنند. هنوز راجع به جودو تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نشده است.

 

* همه المپیکی ها واکسن زده اند

سجادی در مورد اینکه ورزشکاری بوده که واکسن نزده باشد و اگر کسی واکسن نزند، سلامت آنها چگونه تضمین می شود، تصریح کرد: اطلاعات من  این است المپیکی ها همه واکسن زده اند به غیر از از رشته هایی که مسابقه بوده اند یا  زمان مسابقه انها نزدیک است.مثلا کشتی در مسابقه بود  و وزنه برداری هم می خواست به مسابقه برود و گفت الان واکسن نزنند بهتر است. برای کشتی فردا قرار است این کار انجام شود. گزارشی ندارم که کسی واکسن نزده باشد مگر این کسی که خارج از کشور باشد.

 

او ادامه داد: کمیته  بین المللی المپیک واکسن زدن اجبازی نیست اما در فرودگاه همه تست می ذهند و کسی مثبت شود ، باید به قرنطینه برود. هر روز همه به صورت تصادفی تست کرونا گرفته می شود. بر فرض اگر کسی واکسن نزند، مشاوره پزشکی به او داده می شود.

 

سرپرست کاروان ایران در مورد حمایت از داوران المپیکی نیز گفت: ما داوران را جزو افراد کاروان می دانیم . تمام لوازمی که به کادرها داده می شود، به آنها هم می دهیم و حق ماموریت هم خواهیم داد.

 

*کاروان ایران در 9 گروه پروازی به توکیو می روند

سجادی در مورد بازی ها توضیحی ارائه داد و گفت: مدت زمان بازی ها 17 روز است و تاکنون 59 سهمیه کسب کرده ایم و برنامه زمان بندی تیم ها تنظیم شده است. هیچ رشته ای زودتر از پنج روز نمی تواند در ژاپن حاضر شود و  افراد بعد از 48 ساعت از اتمام مسابقه خود موظف هستند، ژاپن را ترک کنند.

 

او افزود: پیش بینی ما 9 گروه پروازی برای رفت و هشت گروه پروازی برای برگشت  است. از الان اقدامات لازم برای رزرو جا در پرواز ها انجام می دهیم. تا امروز همه صحبت ها بر برگزاری بازی خای المپیک توکیو است.امیدوارم بتوانیم کاروان خوبی را به بازی ها اعزام کنیم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics