تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیر کل امور مالیاتی اصفهان:

اشاعه فرهنگ مالیاتی بامعرفی مصارف مالیات در جامعه

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان تصریح کرد: مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در ایجاد اعتماد و اقناع افکار عمومی و اشاعه فرهنگ مالیاتی، معرفی مصادیق عینی مصرف مالیات در جامعه است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی، مهدلو،مدیرکل امور مالیاتی اصفهان با اشاره به نقش تاثیر گذار اصحاب رسانه در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به شهروندان و تسهیل مسیر اجرای قوانین، افزود: برای ارتقای فرهنگ مالیاتی ومعرفی محل هزینه کرد مالیات های پرداختی مردم باید همه مسئولین ، دستگاه ها و رسانه های جمعی کشور هم صدا و همراه شوند.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مهدلو افزود: مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در ایجاد اعتماد و اقناع افکار عمومی و اشاعه فرهنگ مالیاتی، معرفی مصادیق عینی مصرف مالیات در جامعه است و اطلاع رسانی طرح ها و پروژه های عمرانی توسط شهرداریها و رسانه ها، یکی از راه های آگاهی بخشی در راستای هزینه کرد مالیات می ‏باشد.

 

 


مهدلو در ادامه گفت: مطابق اصل 51 قانون اساسی هیچ نوع مالیاتی وضع نمی شود مگر به موجب قانون و ازسال 98 در قانون مالیاتهای مستقیم شیوه تشخیص علی الرأس حذف گردید و اصل بر رسیدگی بر مبنای اسناد، مدارک و دلایل و شواهد عینی با اتخاذ ساز و کارهای مناسب و تعامل با مودیان و اعتماد سازی می باشد.

 


وی هم چنین با تاکید بر اهمیت استرداد مالیات بر ارزش افزود: امور مالیاتی استان از ابتدای سال تا پایان آذرماه حدود 280 میلیارد تومان به مودیان استرداد داشته است که بیش از 200 میلیارد از این 280 میلیارد مربوط به استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده برای صادرکنندگان است و طبق قانون، چنانچه فعالی کالایی را صادر کند چون در صادرات، نرخ ارزش افزوده صفر است و مالیات و عوارضی گرفته نمی شود، مالیات و عوارض پرداختی مراحل قبل استرداد خواهد شد.

 


مدیر کل امور مالیاتی اصفهان در خاتمه با اشاره به ارائه تسهیلات و خدمات نظام مالیاتی به فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان واقعی و مشاغل آسیب دیده از کرونا بیان کرد: هیچ واحد تولیدی یا فعال اقتصادی نیست که بخاطر مالیات دچار مشکل شده باشد و فعالیت خود را تعطیل کند و واحدهای تولیدی و غیرتولیدی جهت رفع مشکلات مالیاتی از تسهیلات، حمایت و ارایه مشاوره‏های مالیاتی برخوردار خواهند شد.

 

منبع خبر: رسانه مالیاتی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics