تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی کسب کرد

رتبه اول تعداد قراردادهای مرتبط با جامعه و صنعت

بر اساس آخرین گزارش ارزیابی و رتبه بندی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مراکز زیر مجموعه این وزارتخانه که اواخر سال ۱۳۹۹ منتشر شد، موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی رتبه اول در شاخص تعداد قراردادهای در حال اجرای مرتبط با جامعه و صنعت نسبت به تعداد کل دانشجویان پذیرش شده را کسب کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از گزارش ایسنا، دکتر قدیر رجب زاده، رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در این خصوص گفت: بر اساس این ارزیابی در شاخص های "مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت جاری به دانشجویان پذیرش شده" و "مبلغ جذب شده قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت به تعداد کل دانشجویان پذیرش شده" این موسسه پژوهشی در بین دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی به ترتیب در رتبه های هشتم و ششم قرار گرفته است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

 

 

 

وی گفت: همچنین این موسسه در شاخص نسبت تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به تعداد کل پایان نامه های تحصیلات تکمیلی رتبه دوم را کسب کرده است.

وی بیان کرد: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از سال ۱۳۹۰ بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس ارائه مستندات طرح های کاربردی و صنعتی، اقدام به پذیرش دانشجویان دکترا در رشته صنایع غذایی کرده است و در حال حاضر ۴۱ دانشجوی دکتری پژوهش محور در این موسسه در حال تحصیل بوده و تاکنون ۳۲ نفر نیز در چهار گرایش صنایع غذایی، شیمی مواد غذایی، زیست فناوری مواد غذایی و فناوری مواد غذایی فارغ التحصیل شده اند.

 

 

رجب زاده با تاکید بر رویکرد دانشگاه های نسل سوم افزود: رویکرد اصلی این موسسه، تربیت نیروی انسانی متخصص، خلاق و کارآفرین با تکیه بر کیفیت آموزش و پژوهش بر پایه طرح های نوآور و تقاضامحور صنعتی است.

 

 

وی گفت: ارتقای مهارت های علمی و تخصصی دانشجویان به منظور رفع نیازهای مختلف صنعت غذا و تولید دانش فنی متناسب با نیازهای جامعه و صنعت، از دیگر اهداف این موسسه در تربیت دانشجویان دکتری به شمار می رود.

 

رجب زاده همچنین ادامه داد: بر اساس این گزارش موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز برتر در زمینه درآمد زایی در بین دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم معرفی شد.

 

 

 

طبق اعلام وزارت علوم، وی افزود: در برنامه راهبردی دوم مؤسسه که به تصویب هیأت امنای منطقه یک پژوهشی نیز رسیده است، توسعه پژوهش های کاربردی، توسعه تعاملات دو سویه با بخش های مختلف صنایع غذایی و کمک به آنها برای حل چالش های علمی و تخصصی، از جمله جهت گیری های اصلی مؤسسه در برنامه راهبردی دوم (۱۴۰۰ – ۱۳۹۷) بوده و در این برنامه تعداد قراردادهای پژوهشی صنعتی و اعتبار جذب شده از محل این قراردادها از جمله شاخص های سنجش این راهبرد بوده است.

منبع خبر: سایت ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics