تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چرا بیت کوین 50 درصد سقوط کرد ؟

در روز 14 آوریل قیمت بیت کوین به بالاترین قیمت خود یعنی 64850 دلار رسید و بسیاری از تحلیلگران برجسته بخش ارز های رمز نگاری خواستار ادامه این رشد قیمت بیت کوین تا حداقل 100,000 دلار بودند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از  گزارش طلا ،در روز 14 آوریل قیمت بیت کوین به بالاترین قیمت خود یعنی 64850 دلار رسید و بسیاری از تحلیلگران برجسته بخش ارز های رمزنگاری خواستار ادامه این رشد قیمت بیت کوین تا حداقل 100,000 دلار بودند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

37 روز پس از پست از اوج تاریخی خود حالا تقریباً بیت کوین 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است و پس از سقوط تا 30000 دلار ، شدیدترین اصلاح قیمت بیت کوین از مارس 2020 را تجربه کرد.

قیمت فعلی بیت کوین در زمان نوشتن این خبر : 36,669 دلار

 

واکنش عمومی در میان تحلیلگران متفاوت است زیرا برخی از معیارهای مختلف استناد می کنند که نشان می دهد 30000 دلار پایین ترین قیمت بیت کوین است. برخی دیگر توصیه به احتیاط در سرمایه گذاری در بیت کوین می‌کنند زیرا عدم موفقیت قیمت بیت کوین در ریکاوری سریع و قوی خود پس از یک افزایش فروش نشان از سقوط بیشتر بیت کوین است.

دیوید لیفچیتز (David Lifchitz) مدیر عامل و مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت اگزو آلفا (ExoAlpha) در گفت و گو با سایت کوین تلگراف در مورد وضعیتی بیت کوین و مسیر که باعث شد به اینجا برسد گفت و گو کرده است که در پایین آورده شده است.

چه چیزی بازار را به این پرتگاه سوق داد و از نظر شما چه چیزی قیمت بیت کوین را از کنترل خارج کرد؟

دیوید لیفچیتز: هفته گذشته ، فقط چند ساعت قبل از توئیت جنجال برانگیز ایلان ماسک در مورد بیت کوین ، هشدار دادیم که به دلیل کمبود هرگونه کاتالیزور صعودی احتمال سقوط بیت کوین وجود دارد و در نتیجه با آن هم رو به رو شدیم.

 

 

باور کنید یا نه ، اما در تاریخ 18 ماه مه ، ما گفتیم که وقتی در تایم فریم هفتگی به بیت کوین نگاه میکنیم، می توان یک الگوی زشت سر و شانه ها را مشاهده کرد که گردن آن در حدود قیمت 45000 دلار است. بالای شانه سمت چپ در هفته 8 فوریه ، سر (بالا) در بالای 60،000 دلار به هفته منتهی 5 آوریل تشکیل شده و بالای شانه راست در هفته منتهی به 3 مه تشکیل شده بود.

چرا این الگوی سر و شانه ها مشکل ساز بود؟

بیت کوین در آن زمان تقریباً 43000 دلار بود و این یعنی در زیر خط گردن معامله می شد ، که در وضعیت چندان سالمی نبود زیرا انتظار می رفت چنین الگویی یک حرکت رو به پایین همان دامنه بین سطح خط گردن و بالای سر باشد ، که به ترتیب حدود 45000 و 60،000 دلار را شامل می‌شد.

این به معنای سقوط به 30،000 دلار است ، و این جایی است که بیت کوین در سال 2020 در آن جا متوقف و حمایت شد. این فقط برخی تجزیه و تحلیل های فنی و احتمالات بود اما هیچ چیز بازگشت به 30000 دلار را تضمین نمی کرد. شکسته شدن قیمت به زیر 50،000 دلار ، سطحی که به عنوان حمایت قبلی عمل کرده بود ، بیت کوین را در کوتاه مدت به شدت تضعیف کرد.

علاوه بر این ، صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل (Grayscale's Bitcoin Trust) به دلیل اختلاف قیمتی که با صرافی های آنی داشت همچنین می تواند بر قیمت بیت کوین فشار وارد کند، با این وجود گری اسکیل هنوز تصمیم به حذف این اختلاف قیمت نگرفته است. که من در مورد آن به جزئیات زیادی نمی پردازم.

سرمایه گذاران نهادی پشت این ریزش قیمتی بودند یا سرمایه گذاران خرد ؟

الگوی سر و شانه هایی که ما با هدف نزولی حدود 30،000 دلار مورد بحث قرار دادیم و در مورد آن حرف زدیم، هرچند سریع اتفاق افتاد اما کاملاً مشخص بود!

 

 

به نظر می رسد پس از چند ماه روند گاوی غیرمنطقی ، و جنون شیت کوین ها دیگر به ایستگاه پایانی این وضعیت رسیده باشیم.
با این حال ، از آنجا که افت قیمت تا 30،000 دلار در حال حاضر تا 38،000 دلار جبران شده است و به نظر می رسد که 40،000 دلار در حال حاضر یک سطح مقاومت جدید است ، بیایید ببینیم که بازار آسیا چه واکنشی نشان خواهد داد و منطقه زمانی ایالات متحده چگونه به فعالیت های آن سوی دنیا واکنش نشان خواهد داد.

اگر سقوط 19 مه 2021 را با فروش 13 مارس 2020 مقایسه کنیم ، می بینیم که افت قیمت کنونی به سرعت حمایت شد ، در حالی که افت قیمت در روز بعد در مارس 2020 خریداری شد. این نشان میدهد که معامله گران کوتاه مدت بیشتری در مقایسه با سال گذشته در بازار هستند و از ابزار های معاملات خودکار استفاده میکنند.
چه چیزی باعث شد در بازار با فروش گسترده رو به رو شویم ؟

قطعاً فروش سنگین بیت کوین. برخی ممکن است این سوال را داشته باشند که آیا ایلان ماسک بیت کوین های شرکت تسلا را فروخته است یا اینکه گری اسکیل مجبور شد برخی از سهام خود را برای پاسخگویی به درخواست سرمایه گذاران بزرگ خود بفروشد؟ چه کسی می داند!

 

 

 

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics