تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ارایه تسهیلات به شرکت‌های خلاق برای ثبت دارایی‌های معنوی

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، از تعلق تسهیلات به شرکت‌های خلاق برای ثبت دارایی‌های معنوی خود خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از گزارش روز شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارزشگذاری دارایی‌های معنوی یکی از مشکلاتی که شرکت‌های خلاق با آن مواجه هستند. این موضوع که یک اختراع، یک برند، یک ایده خلاقانه دارای چه مقدار ارزش مالی است، از مسائلی است که بحث‌های فراوانی حول آن صورت گرفته است، در این راستا ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق به میدان آمد و تسهیلاتی را قرار داد تا راهکاری برای رفع این مشکل باشد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پرویز کرمی در این خصوص گفت: ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق بسته خدمتی ارزشگذاری دارایی‌ها را توسعه بخشیده و به فرایند ارزشگذاری و ثبت دارایی‌ها با کمک مالی مستقیم کمک کرده است.

مشاور معاون علمی وفناوری رییس جمهوری ادامه داد: برای استاندارد کردن فرآیندهای شناسایی، محاسبه ارزش و ثبت دارایی‌های کسب و کارهای خلاق، ستاد از ارزشگذاری فناوری و کسب و کارهای نوآورانه در صنایع نرم و خلاق حمایت خواهد کرد، سقف این تسهیلات حمایتی ۲۵ میلیون تومان است و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تا ۷۰ درصد هزینه‌های فرایند ارزشگذاری را تقبل می کند.

وی، با اشاره به اهمیت ارزشگذاری، افزود: این مساله همچنین تقویت نقدینگی در حوزه صنایع نرم و خلاق را نیز به دنبال دارد، زیرا با معلوم شدن ارزش دارایی‌های معنوی، فرهنگی و خلاق، فرایند جریان نقدینگی تسهیل می‌شود.

کرمی بیان کرد: بر اساس شیوه نامه مندرج در سامانه، این خدمت علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، مشمول شرکت های خلاق نیز شده است، همچنین شرکت‌ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق تماس بگیرند.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics