تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بررسی موانع افزایش حقوق اساتید دانشگاه ها در ستاد نقشه جامع علمی کشور

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: افزایش حقوق و مزایای استادان دانشگاه‌ها و موانع تقلیل و کسر حقوق آنها در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرمهر،  منصور کبگانیان با اشاره به افزایش حقوق و مزایای استادان دانشگاه‌ها در سال جاری گفت: افزایش حقوق و مزایای استادان دانشگاه‌ها از مدت‌ها قبل انجام نشده بود.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به نگرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به این موضوع، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مقایسه حقوق استادان دانشگاه‌های داخل با کشورهای همسایه و تلاش‌های این کشورها برای جذب محققان و اعضای هیأت علمی ابراز نگرانی کرده بود.

 

 

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: بر همین اساس موضوع مذکور در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور بحث و بررسی شد، یک دستگاه بازرسی، ایرادی وارد کرده بود که موجب نگرانی اعضای ستاد شده بود و در جلسه مذکور این اطمینان حاصل شد که برای اجرایی شدن افزایش حقوق استادان دانشگاه‌ها مانعی ایجاد نشود.

 

 

وی درباره ایرادی که وارد شده بود، نیز افزود: بر اساس ایراد وارد شده در صورتی که برخی از اساتید قدیمی و پروفسورها مسئولیت مدیریتی هم داشته باشند آن قسمت لحاظ نشده و از حقوق شان کسر می‌شد، در واقع نکات جزئی بود که به نحوی باید ترمیم می‌شد. تمام این مباحث در جلسه بحث شد و هدف نیز این بود که اشکالات موجود، مانعی ایجاد نکرده و افزایش حقوق تقلیل پیدا نکند.

 

 

 

کبگانیان افزود: افزایش حقوق اساتید بسته به رتبه آنها متفاوت است.

به گزارش مهر، وزیر علوم نیز پیش از این مطرح کرده بود بحث افزایش ۲۵ درصد حقوق در حال اجراست و در قانون ذکر شده که این درصد افزایش نباید بیشتر از دو و نیم میلیون تومان باشد؛ دانشگاه‌ها در حال صدور حکم هستند. روش اعمال این افزایش حقوق در تراز منفی ایجاد شده از آن حل شده، ولی مشکل سقف ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مطرح بوده که تعداد کمی از اعضای هیأت علمی درگیر این موضوع می‌شوند.

 

 

وی افزوده بود: ولی مکاتبه شده تا بحث فوق العاده مدیریت از افزایش حقوق مستمر جدا شود تا کسری کمتر شود.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics