تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دانشگاهی که بورسیه‌های موجود را جذب نکند، تا ۵ سال حق اعلام نیاز ندارد

ایرنا- دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، با انتقاد از دلایل غیرقابل قبول برخی دانشگاه‌ها در جذب اعضای هیات علمی تاکید کرد: اگر دانشگاهی بورسیه‌ای داشته باشد اما نسبت به جذب آن اقدام نکند، تا پنج سال حق اعلام نیاز در آن رشته را ندارد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبر ایرنا،جواد محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ، درباره آخرین وضعیت جایابی بورسیه ها در دانشگاه ها، اظهار داشت: بخش اعظم بورسیه ها در دانشگاه های دولتی، پژوهشگاه ها و دانشگاه آزاد اسلامی جایابی و مسائل شان حل شده است و تک تک پرونده های بورسیه در هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی و در این رابطه با دانشگاه های مربوطه تماس گرفته شده است.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی درباره دلیل برخی دانشگاه ها در جذب نکردن تعدادی از بورسیه ها، خاطرنشان کرد: کم شدن تعداد دانشجو و مشکلات دانشگاه ها در پرداخت موظفی اعضای هیأت علمی همچنین قابل قبول نبودن سطح علمی برخی از بورسیه ها، دلایل دانشگاه ها برای جذب نکردن تعدادی از آنها عنوان می شود.

 

 

محمدی با بیان اینکه تعدادی از دانشگاه ها دلایل قابل قبولی برای جذب نکردن بورسیه ها مطرح نمی کنند،‌ این امر را پذیرفتنی ندانست و گفت: دانشگاه ها تاکید می کنند به متقاضیان جذب هیأت علمی قوی تر از نظر کارنامه علمی نیاز دارند. در همین زمینه مصوبه ای از سوی هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه ها ابلاغ شده است که اگر دانشگاهی بورسیه ای داشته باشد اما نسبت به جذب اقدام نکند، تا پنج سال حق اعلام نیاز در آن رشته را ندارد.

 

 

دبیر هیأت عالی جذب در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون دانشگاهی از اعلام نیاز منع شده است، بیان کرد: بله تاکنون مواردی مبنی بر منع دانشگاه از اعلام نیاز گزارش شده است.

وی از جایابی ۴۰ بورسیه در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: با این حال هنوز تعدادی از بورسیه ها باید در دانشگاه آزاد جایابی شوند.

 

دبیر هیأت عالی جذب افزود: برخی از بورسیه ها که از جذب در دانشگاه آزاد انصراف داده اند، در دانشگاه های دولتی جذب شدند.

 

محمدی همچنین اعلام کرد که به احتمال زیاد، هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهریورماه بار دیگر فراخوان بورسیه را فعال می کند.

 

 

پیگیری خبرنگار ایرنا از هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی حکایت از آن دارد که ۹ نفر از بورسیه های رشته کشاورزی در هیچ دانشگاه و دستگاهی جذب نمی شوند چرا که جذب هیأت علمی در این رشته اشباع شده یا ظرفیت تکمیل است.

 

 

به گزارش ایرنا، پیش از این اعلام شده بود که ۱۵۲ بورسیه به عنوان هیأت علمی در دانشگاه ها جایابی شدند.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics