> گروه اخبار > لحظه نگر مالی و بازارهای سرمایه گذاری > فرهنگ و مالی > مشروح خبر جهت ارسال به چند نفر، نام و ایمیل گیرندگان با کاما { ، } جدا شوند. نام فرستنده: * ایمیل فرستنده: نام گیرنده(گان): * ایمیل گیرنده(گان): * متن پیام: * کد امنیتی: تاریخ: 1400/03/09 سرمایهگذاران باید نگران سینما باشند مدیر فیلمبرداری و کارگردان فیلم سینمایی «حمال طلا»، گفت: سینمای ایران زمانی صنعتی میشود که سرمایهگذارانش نگران سرمایهشان برای سینما باشند و نه برای خرید ملک به بهانه سینما! به گزارش لحظه نگر حَسمان به نقل از گزارش ایرنا، تورج اصلانی در مسترکلاس تجربههای تولید مشترک؛ مسیر صنعتی شدن در سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر که به صورت فضای مجازی برگزار شد، به نقاط ضعف و قوت ایران در تحقق سینما بهعنوان صنعت اشاره کرد. گردش چند دقیقه ای: مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید در ابتدای کارگاه، سحر عصر آزاد منتقد سینما و کارشناس این نشست، از اصلانی درباره نقاط تمایز سینمای مستقل از سینمای صنعتی در ایران و جهان پرسید و اصلانی در پاسخ به این سؤال توضیح داد: تمایز سینمای مستقل و صنعتی یک بحث ریشهای است که به سادگی در این سالها از کنار آن گذشتهایم. سینمای ایران با اینکه از نظر آغاز به کار، تنها پنج سال از سینمای جهان عقبتر است اما در سالهای بعد از نظر تولید، بسیار از سینمای جهان عقب مانده است. وی افزود: اما چرا سینمای ما مثل سینمای جهان در مسیر تولید درست خود قرار نگرفته است؟ سینمای مستقل، سینمایی است که به مخاطب بیش از تماشاگر فکر میکند. محصولات ما دو ویترین دارد. یکی مخاطب خود است که در سینمای مستقل بیش از هر چیزی اولویت دارد و دیگر اینکه، پیشنهادات جدیدی را در فیلمهای نماینده خود مطرح میکند. سینمای مستقل، سفارشی نیست و به نسبت نیاز روز تماشاگر تنظیم نشده است. بخش دیگر به نیاز تماشاگرانی پاسخ میدهد که معتقدند سینما جادوگر است و با تأکید بر این بعد، سینمای مستقل تعریف خود را از دست میدهد. در این شکل، سینما به سمت صنعتی شدن و تولید سری میرود. سینمای ایران دچار این معضل است که از متخصصان در همه امور بهجای خود استفاده نکرده است و این آسیب بیشتر به سراغ تهیه و تولید میآید. زیرا معمولا موضوعات مورد پسند مخاطبان در تهیه و تولید بیشتر مورد توجه بوده است. البته سینمای موج نو نیز همزمان با این جریان مثل آثار فریدون گله، سهراب شهید ثالث و... پیش رفته است. اصلانی خاطرنشان کرد: بخشهای مختلف سینمای آکادمیک و صنعتی از هر نظر تفکیک شده است. وقتی این تفکیک صورت بگیرد، همه چیز در سندیکاها پیش میرود و صنعت، سیستم و دانش میخواهد اما در سینمای ایران انگار همه چیز به شکل هیئتی پیش میرود. کارگردان فیلم جینگو بیان کرد: ما از نظر فناوری عقبتر از دنیا نیستیم. به جرأت میگویم در سینمای ایران از نظر تکنیکی، جوانان خوبی فعال هستند و دسترسی به تکنولوژی نیز داریم. ضعف ما شاید در رهبری و سکانداری ترکیب و چیدمان تولید است. متأسفانه ما اصولی را که بر سینمای جهان حاکم است، نمیدانیم. در واقع؛ طراحی تولید، اجرا نمیشود، بلکه صرفاً یک مدیر تولید یک یا دو ماه مانده به کلید خوردن، به کار اضافه میشود. اصلانی عنوان کرد: در جریان تولید یک فیلم باید به همه سؤالات احتمالی پاسخ داده شود و مسیر روشن باشد. من از سال ۲۰۰۹، تجربه کار با تیمهای غیرایرانی را دارم و دغدغه اینکه، چطور ایدههای آنها را برای ارتقای شرایط تولید فیلم در ایران به خدمت بگیرم، از همان زمان داشته ام. این سینماگر گفت: به شخصه برخی از فیلمهایی را که در تولید آنها همکاری کردهام، قابل دفاع نمیدانم و آنها دقیقا همان آثاری هستند که با بیشترین بودجهها راهبری و تفکر درستی نداشتهاند و برعکس فیلمهای مستقل با کارگردانان جوان، عمدتاً آثاری بودهاند که با وجود بودجههای کم، قابل دفاع و اصولی پیش رفتهاند. اصلانی ادامه داد: خوشبختانه نسل جوان فیلمساز با استوریبورد کار میکند. من از این گروه فیلمسازان، معمولا حمایت میکنم تا سینما پوستاندازی کند. این نیروهای سینما باید شناسایی شوند و این، بهمعنای حذف پیشکسوتانی نیست که سالها برای این هنر زحمت کشیدهاند. وظیفه خودم میدانم که جا را برای این جوانان باز کنم. مروری بر آخرین رویدادها لحظه نگر فرهنگ و مالی فرهنگ و هنر: فرصت بهینه، راهنمای خرید، سرمایه گذاری و قیمت ها درآمد سینما و تئاتر,حقوق بازیگران و هنرمندان تخلفات مالی بازیگران و هنرمندان سرمایه گذاری در آثار فرهنگی، هنری و اقتصاد فرهنگ این مدیر فیلمبرداری توضیح داد: تشنگی فیلمساز به او اجازه میدهد جسارت کند و من در این موقعیت، ترجیح میدهم بتوانم جای خود را به یک جوان واگذار کنم. من باید استعدادهای محیط را رصد کنم تا اینکه بخواهم منتظر دعوت از سوی یک فیلمساز برای نشستن پشت دوربین باشم. وی درباره تجربه تولیدات مشترک بینالمللی خود عنوان کرد: وقتی قصد داریم یک فیلمساز بزرگ خارجی را برای تولید فیلم به ایران دعوت کنیم و او مدام درگیر مسائل تولید میشود، حاضر نخواهد بود به ایران بیاید. در خارج از ایران، روزانه معمولا هشت ساعت فیلمبرداری صورت میگیرد و استراحت بین کار هم وجود دارد. درست مثل این است که بخواهیم رونالدو را به ایران دعوت کنیم و در زمین گل کوچک توپ بزند! متأسفانه نوع محصولات سینمایی و ویترین ما کم است. در حالیکه سینمای آمریکا فیلمهایی از هر ژانر دارد، زیرا برای تولیدشان هزینه کرده است و باید سرمایهاش را برگرداند، اما ما بودجه میگیریم و دغدغه برگشتش را نداریم. بوروکراسیِ خستهکننده و شکنندهای برای این کار وجود دارد و لازم است تعامل اقتصادی و تولید جهانی را بیاموزیم. اصلانی خاطرنشان کرد: سینمای ایران زمانی صنعتی میشود که سرمایهگذاران نگران سرمایهشان برای سینما باشند و نه برای خرید ملک به بهانه سینما! تا زمانی که سینما خصوصی و خط قرمزهای غیرضروری برداشته نشود، بخش خصوصی نیز ریسک سرمایهگذاری را نمیپذیرد. سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیهکننده سینما در تهران، در حال برگزاری است. منبع خبر: ایرنا ثبت نام و عضویت میز کار لینک های مفید خدمات حَسمان ارتقاء سواد مالی در حَسمان خدمات ویژه حسابداران ارتقاء حرفه ای در حَسمان خدمات ویژه مدیران طرح پویش سواد اندوزی مالی دوره های آموزشی lms عضویت ویژه حسمان مشارکت و دعوت از دوستان همیار با تو همیار دانش آموز طرح پویش سواد اندوزی مالی آموزش سواد مالی مقدماتی نبض بازار دیده بان بازار هوای بازار دوره آموزشی بهینه نگر همیار شغلی حسابدار دیکشنری تخصصی حسابداری ثبت رزومه دوره های آموزشی توسعه نگر طرح توانمند سازی ایستگاه خبر حسابداری مدار خبر کار و دانش ثبت آگهی استخدام دوره های آموزشی مدیران همیار دانش آموز طرح پویش سواد اندوزی دوره های آموزشی همراه با تیم همراه با تیم همراه با تیم دیدگاه کاربران نام: پست الکترونیک: * متن: * کد امنیتی: * اخبار مرتبطنگاهی به پرفروشترین کتابهای تاریخ؛ ادبیات فانتزی در صدرعقبماندگی ۵۰ ساله باستانشناسی ایران از دنیا / برای خرید دستگاههای آزمایشگاهی ۳۰ میلیارد تومان بودجه میخواهیمفروش فراتر از انتظار کتاب یک شاعرکرونا و لغو مهمترین رویداد هنری بهار ۲۰۲۰اقدامات سازمان سینمایی در روزهای شیوع کرونا و مشکلات سینمای ایران