تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
نماینده ولی فقیه در فارس گفت:

جلوگیری از فرار مالیاتی گامی موثر در تحقق عدالت مالیاتی

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: برای تحقق عدالت مالیاتی باید مقابله جدی با فرار مالیاتی صورت پذیرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، آیت اله دژکام ،نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیرازدر دیدار با مدیر کل امورمالیاتی استان ، به تاثیر نقش مالیات در نظام اقتصادی کشور اشاره و اظهار داشت: بخش قابل توجهی از درآمدهای استان از محل درآمدهای مالیاتی است که تحقق آن کار مهمی بوده و این تلاش کارکنان امور مالیاتی شایسته تقدیر است.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به تلاش برای تحقق عدالت مالیاتی، خواستار مقابله جدی با فرار مالیاتی شد و افزود: مودیانی که در وضعیت کرونا درآمدهای خوبی داشته اند باید متناسب با میزان درآمد خود مالیات پرداخت نمایند .

 

 

در ادامه این دیدار ناصر هاشمی ، مدیر کل امور مالیاتی فارس ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته، از حسن توجه امام جمعه شیراز به نظام مالیاتی تقدیر و تشکر کرد.

 

 

وی افزود: این اداره کل یکی از 17 دستگاه درآمدزای فارس است که تامین  بیش از 90 درصد درآمد استان را برعهده دارد و تحقق درآمدهای مالیاتی در تخصیص اعتبارات سرمایه ای استانی تاثیر مستقیم دارد.

 

 

هاشمی تصریح کرد: درآمدهای مالیاتی استان در سال 99 با تاکید بر وصول معوقات مالیاتی ، تعیین تکلیف پرونده های بلاتکلیف و پیگیری و اجرای بند ح تبصره 6 قانون بودجه بطور کامل محقق گردیده است و درصد قابل توجهی از مؤدیان که مالیات آنها در عملکرد 97 کمتر از 2/5 میلیون تومان بود در سال گذشته جهت عملکرد 98 بدون هیچ افزایش مالیاتی با توافق حاصله، همان مالیات عملکرد 97 را پرداخت کردند.

 

 

مدیر کل امور مالیاتی فارس با اشاره به اینکه با شیوع کرونا ، سازمان امور مالیاتی تصمیمات حمایتی از گروههای آسیب دیده را سرلوحه کار خود قرار داده است گفت:این اداره کل از حداکثر اختیارات خود جهت کمک به فعالان اقتصادی و اصناف استفاده نموده است.

 

 

هاشمی افزود: بخشودگی تا صددرصد جرایم مالیاتی، لغو جلسات هیئت های حل اختلاف مالیاتی، امهال بدهی مالیاتی سررسید گذشته، تمدید مهلت اعتراض به اوراق مالیاتی، امهال تسویه حساب بدهی مالیاتی و بخشودگی جرائم تجمیع عوارض از جمله این اقدامات بوده است.

 

 

وی نقش مالیات در توسعه کشور را چشمگیر دانست و گفت: این اداره کل با اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گام برمی دارد و در این خصوص نیز با دعوت از فعالان اقتصادی و صنعتگران که مشکلات و مسایل مالیاتی دارند ، موضوع را تا رفع آن پیگیری می نماید.

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics