تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
عضو هیات عامل ایمیدرو:

بیش از هزار میلیارد تومان به زیربناهای بخش معدن اختصاص یافت

عضو هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: این سازمان امسال یک‌هزار میلیارد تومان در زیربناهای بخش معدن هزینه خواهد کرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از گزارش روز دوشنبه ایرنا از ایمیدرو، «جمشید ملارحمان» در نشست ویدئو کنفرانسی با فعالان حمل و نقل بخش معدن افزود:  منابع بخش معدن صرف توسعه این بخش و زیربناهای آن خواهد شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: امسال اکتشاف بسیار زیربنایی‌تر از سایر بخش‌هاست، اما حمل و نقل یکی از زیربناهای توسعه بخش معدن است که نباید از آن غافل شد.

ملارحمان خاطرنشان‌کرد: بر این اساس ایمیدرو علاوه بر رقم یک‌هزار میلیارد تومان یاد شده، اعتبارتی را نیز به این بخش تزریق می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه ایمیدرو به بخش حمل و نقل توسعه‌ای است، ادامه‌داد: پیشنهاد ما این است که با در نظر گرفتن الگوهای بین‌المللی حمل و نقل در بخش معدن و بررسی رابطه بین این حوزه و بخش معدن، به راهکارهای موثر در حل مشکلات حمل و نقل در بخش معدن پرداخته شود.

به گفته این مسوول، برای رسیدن به نگاه جامع در حمل و نقل بخش معدن باید گلوگاه‌های توسعه زیرساخت های حمل و نقل در این بخش شناسایی شود.

وی خاطرنشان‌کرد: ایمیدرو هم در طرح ایجاد زیربناها برای معادن کوچک و هم از طریق شرکت‌های زیرمجموعه در حال فعالیت برای توسعه زیربناهای بخش معدن است که از جمله می توان به انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های شرقی کشور و ساخت راه‌آهن سیرجان-کرمان اشاره کرد.

در این نشست، «محمدرضا بهرامن»‌ رییس خانه معدن ایران گفت: از آنجا که افزایش قیمت‌های بخش حمل‌ونقل، فعالیت بخش معدن را با چالش جدی مواجه می‌کند، میزان ظرفیت جاده‌ها و ریل‌ها باید کارشناسی شود تا ایمیدرو بهتر بتواند در حمایت و تامین مالی پروژه‌های حمل‌ونقل تصمیم‌گیری کند.

«محمد عیقرلو» دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک نیز در این نشست گفت: هدف ما تشکیل شرکت تعاونی چند منظوره‌ای است که همه بخش‌های حمل‌ونقل را پوشش داده و بتواند نیازهای صنعت معدن را تامین کند.

«سبحان نظری» دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی نیز تصریح کرد: ایمیدرو و فعالان معدنی برای رشد و تداوم فعالیت پایدار، باید در سرمایه گذاری مستقیم در بخش حمل و نقل فعال تر باشند.

وی  تاکید کرد تا هم‌زمان فراهم کردن مقدمات یک هلدینگ لجستیکی در بخش معدن  پیگیری شود.

همچنین «فرید دهقانی» مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با اشاره به تامین مالی طرح‌های بخش حمل و نقل از منابع شرکت‌های معدنی بزر، گفت: بخش معدن به حمل و نقل آسان و ارزان نیاز جدی دارد اما نباید روش‌های تامین مالی به‌گونه‌ای طراحی شود که شرکت‌های بزرگ معدنی دچار مشکل شوند.

به گزارش ایرنا، آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که ایران از لحاظ تنوع مواد معدنی اکتشافی ( ۶۸ ماده) در جهان جایگاه دهم و از لحاظ ذخایر شناسایی شده (حدود ۵۷ میلیارد تن) در رده پانزدهم دنیا قرار گرفته است.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics