تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

" بورس کالا " و سایر اخبار مربوط به آن را در هفته ای که گذشت دنبال کنید

در بورس کالا معمولاً کالاهای خام و فرآوری نشده مانند فلزات، پنبه، گندم، برنج و... دادوستد می‌شوند. یکی از مزایای بورس کالا، حضور نهادهای نظارتی و تنظیم‌کننده بازار است که تمامی تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و تجار کالا با حضور این نهادها، از مزایای قوانین و مقررات حاکم بر بورس برخوردار می‌شوند. اگر بورس کالا را برای سرمایه گذاری انتخاب کردید دانش و سواد مالی بررسی اخبار هفتگی این بازار را پیشنهاد می دهد.

عرضه ورق فولادی، شمش بلوم، میلگرد و تیرآهن در نخستین روز هفته

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز شنبه 8 خرداد ماه میزبان عرضه 14 هزار تن ورق سرد لوازم خانگی و 6 هزار تن ورق گالوانیزه خودرو، 31 هزار و 500 تن شمش بلوم، 34 هزار و 400 تن سبد میلگرد ساده و یک هزار و 518 تن سبد تیرآهن مخلوط است.
عرضه ورق فولادی، شمش بلوم، میلگرد و تیرآهن در نخستین روز هفته

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، 35 هزار و 279 تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، قیر و وکیوم باتوم نیز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران عرضه می شود.

تالار صادراتی بورس کالای ایران در این روز شاهد عرضه 26 هزار تن قیر و گوگرد است.

بازار فرعی بورس کالای ایران میزبان عرضه 160 تن آنیلین، 131 تن ضایعات فلزی و 2 هزار و 700 عدد بشکه خالی است.

 

دادوستد 597 هزار تن کالا در بورس کالای ایران

در هفته منتهی به 7 خرداد ماه 597 هزار و 727 تن انواع کالا به ارزش بیش از 82 هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی 254 هزار و 266 تن انواع کالا به ارزش 39 هزار و 220 میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار 169 هزار و 756 تن فولاد، 4 هزار و 660 تن مس، 3 هزار و 240 تن آلومینیوم، 120 تن کنسانتره مولیبدن ، 30 تن کنسانتره فلزات گرانبها، 45 هزار تن کنسانتره و گندله سنگ آهن، 21 هزار و 460 تن خاک روی و 10 هزار تن آهن اسفنجی معامله شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، 342 هزار و 779 تن انواع کالا به ارزش 43 هزار و 32 میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار 116 هزار و 500 تن وکیوم باتوم، 64 هزار و 929 تن قیر، 82 هزار و 154 تن مواد پلیمری، 39 هزار و 356 تن مواد شیمیایی، 39 هزار و 500 تن لوب کات، 2 هزار و 156 تن روغن پایه  و یک هزار و  890 تن گوگرد معامله شد.

همچنین 682 تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

 

صادرات قیر از طریق بورس کالای ایران

تالار صادراتی بورس کالای ایران، روز شنبه 8 خرداد ماه، میزبان دادوستد 7 هزار و 150 تن قیر بود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، امروز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز 27 هزار و 214 تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، قیر، وکیوم باتوم و لوب کات معامله شد.

شایان ذکر است تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران هم در این روز معامله 12 هزار و 950 تن ورق سرد لوازم خانگی، 5 هزار و 600 تن ورق گالوانیزه خودرو و 575 تن سبد تیرآهن را تجربه کرد.

بازار فرعی بورس کالای ایران هم میزبان معامله 11 تن ضایعات فلزی بود.

 

عرضه 83 هزار تن سیمان در تالار محصولات صنعتی و معدنی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز یکشنبه 9 خرداد ماه میزبان عرضه 2هزار تن سیمان سفید، 5 هزار تن سیمان تیپ 5 و 76 هزار و 200 تن سیمان تیپ 2 است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، 7 هزار و 700 تن شمش آلومینیوم، 5 هزار و 60 تن مس کاتد، 11 هزار تن مس کم عیار،90 هزار تن گندله سنگ آهن، 122هزار تن کنسانتره سنگ آهن،9 هزار تن آهن اسفنجی،30 هزار تن سبد میلگرد، یک هزار و 80 تن شمش روی،160 تن سولفورمولیبدن، 30 تن کنسانتره فلزات گرانبها و 20 کیلوگرم شمش طلا نیز در تالار مذکور عرضه می شود.

تالار حراج باز بورس کالای ایران نیز در این روز میزبان عرضه 50 هزار تن سنگ آهن دانه بندی است.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در این روز شاهد عرضه 122 هزار و 582 تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، قیر، روغن پایه، اسلاک واکس، وکیوم باتوم، گوگرد و لوب کات است.

براساس این گزارش، 19 هزار و 100 تن قیر در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه می شود.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز عرضه صادراتی 35 تن نوار پوشش لوله را تجربه می کند.

علاوه براین، یک هزار و 672 تن دوده صنعتی، تیشو، الیاف استیپل اکریلیک، ظروف پلی پروپیلن، کربوکسی متیل سلولز و منو کلرو استیک اسید نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران عرضه می شود.

 

وکیوم باتوم و لوب کات در سبد خریداران بورس کالای ایران

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، روز یکشنبه 9 خرداد ماه، میزبان دادوستد 82 هزار و 920 تن وکیوم باتوم و 14 هزار تن لوب کات بود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، امروز و در تالار مذکور 346 تن مواد پلیمری، 900 تن قیر، 184 تن روغن پایه و 286 تن اسلاک واکس معامله شد.

شایان ذکر است تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران هم در این روز شاهد معامله 21 هزار و 100 تن سیمان تیپ 2، 6 هزار و 700 تن شمش آلومینیوم، 5 هزار و 60 تن مس کاتد، 3 هزار تن مس کم عیار،  25 هزار تن کنسانتره سنگ آهن، 9  هزار تن آهن اسفنجی،30 هزار تن سبد میلگرد ساده صنعتی، یک هزار و 55 تن شمش روی،160 تن سولفورمولیبدن و 30 تن کنسانتره فلزات گرانبها بود.

تالار صادراتی نیز میزبان معامله 25 هزار و 300 تن قیر بود.

همچنین 276 تن دوده صنعتی، تیشو، ظروف پلی پروپیلن و منو کلرو استیک اسید نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

 

تالار محصولات صنعتی و معدنی میزبان عرضه مس مفتول و کاتد

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز دوشنبه 10 خرداد ماه میزبان عرضه یک هزار و 420 تن مس مفتول و 80 تن مس کاتد است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، 150 هزار و 10 تن ورق گرم، قلع اندود، رنگی و سرد نیز در گروه فولاد و 20 کیلو گرم شمش طلا نیز در تالار مذکور عرضه می شود.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز عرضه 62 هزار و 339 تن مواد پلیمری، قیر، وکیوم باتوم، روغن پایه، لوب کات و گوگرد را تجربه می کند.

تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه 24 هزار و 482 تن قیر، اسلاک واکس سنگین و گوگرد گرانوله است.

بازار فرعی بورس کالای ایران میزبان عرضه 62 تن ضایعات فلزی و 300 تن قراضه فولاد است.

 

عزم شستا برای افزایش شفافیت اقتصادی کشور

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران از عزم جدی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به منظور افزایش شفافیت در عملکرد و فروش شرکت های تابعه اش خبر داد و گفت:این عملکرد مثال زدنی بوده و می تواند الگوی مناسبی برای سایر شرکت های دولتی و عمومی در جهت حرکت در مسیر شفافیت اقتصادی در کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، حامد سلطانی نژاد مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران  با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مابین بورس کالا و شستا در سال گذشته اظهار داشت: همکاری در توسعه معاملات کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا از سوی شستا و شرکت های زیر مجموعه آن در بورس کالای ایران موضوع اصلی این تفاهمنامه به شمار می رفت که از همان روزهاى ابتدایى امضاى تفاهمنامه، شاهد همکارى مطلوب و جدیت بالاى شستا براى عرضه محصولات جدید و پذیرش شرکت هاى زیر مجموعه آن در بورس کالا بودیم.
سلطانی نژاد گفت: تفاهمنامه بورس کالا و شستا بر پایه سه محور اصلى امضا شد که محور اول و دوم به عرضه محصولات و عرضه املاک شرکت های تابعه شستا با هدف افزایش شفافیت اختصاص داشت و محور سوم نیز تسهیل ضمانت های شرکت های عرضه کننده شستا در بورس کالای ایران بود که تاکنون اقدامات مناسبى در جهت عملیاتى شدن هر سه محور تفاهمنانه انجام شده و در حال پیاده سازى است.  
مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با تقدیر از مجموعه شستا به دلیل عزم جدى و همکاری مناسبى که با بورس کالا داشته است گفت: هم اکنون در کنار پذیرش شرکت ها و کالاهای جدید، موضوع عرضه املاک شرکت های شستا در حال پیگیری است تا گامی مهم در جهت افزایش شفافیت اقتصادی برداشته شود.

اثرگذاری شستا در ثبت رکوردهای جدید معاملاتی
سلطانی نژاد با بیان اینکه اقدامات اخیر شستا، جهشی در معاملات بورس کالا ایجاد کرده است، گفت: روز گذشته نیز شرکت های سیمانی تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اقدام به عرضه محصولاتشان در بورس کالا کردند تا اثرات تفاهمنامه مذکور به طور مستقیم در اقتصاد کشور نمایان شود.
مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه به اثرگذاری رشد عرضه محصولات شستا در ثبت رکوردهای جدید معاملاتی بورس کالا در سال جاری اشاره کرد و گفت: ارزش معاملات بورس کالا طی اردیبهشت ماه سال جاری از ۴۰۶ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی فراتر رفت که این رقم در تاریخ معاملات بورس کالا بی سابقه بوده است.
سلطانی نژاد افزود: در این میان ارزش معاملات محصولات زیرگروه های شستا تا پایان اردیبهشت به حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در حجم و۴۹۰ درصدی در ارزش معاملات این گروه را نشان می دهد. نکته حایز اهمیت در این حوزه، افزایش سهم بازار فرعی از سه درصد به هشت درصد ارزش کل معاملات بورس کالا تا پایان اردیبهشت ماه است که عمده این جهش به دلیل پذیرش و عرضه محصولات شرکت های شستا در بازار فرعی رقم خورده است.
وی با بیان اینکه همکاری نزدیک میان بورس کالا و شستا تداوم دارد، تصریح کرد: پس از پذیرش ها و معاملات موفق شرکت های تابعه شستا در هفته های اخیر، فعالیت های این مجموعه با بورس کالا گسترده تر شده و به دنبال آن تصمیمات لازم برای عرضه سیمان و باقی محصولات به بورس کالا اتخاذ شده و در حال اجرا است.
به گفته مدیرعامل بورس کالای ایران، عزم جدی شستا برای حداکثرسازی شفافیت در شرکت های تابعه خود، آغاز یک روند و اقدام مثبت در اقتصاد کشورمان است که امیدوارم سایر شرکت های دولتی و عمومی نیز به منظور بهبود فضای کسب و کار و شفافیت، عرضه محصولاتشان در بورس کالا را در دستورکار قرار دهند.
سلطانی نژاد در پایان گفت: بررسی عرضه محصولات مختلف طی سال های گذشته در بورس کالا بیانگر رشد تولید در این بخش هاست به گونه ای که با ایجاد یک روند شفاف اقتصادی و جذاب برای شرکت ها به همراه واقعی سازی قیمت ها، شاهد رشد سرمایه گذاری ها در تولید و اجرای طرح های توسعه ای در بخش های محتلف بوده ایم که این موضوع قدرت بالای توجه به نظام بازار برای تولید را نشان می دهد.

 

صادرات قیر و گوگرد از بورس کالای ایران

تالار صادراتی بورس کالای ایران، روز دوشنبه 10 خرداد ماه، میزبان دادوستد 8 هزار و 870 تن قیر و 15 هزار تن گوگرد بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، امروز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز 25 هزار و 182 تن مواد پلیمری، 3 هزار و 304 تن قیر، 2 هزار وکیوم باتوم، یک هزار و 610 تن روغن پایه و 4 هزار تن لوب کات معامله شد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران هم در این روز میزبان معامله 160 تن مس مفتول، 80 تن مس کاتد، 120 هزار و 10 تن ورق گرم، 4 هزار تن ورق قلع اندود، 6 هزار تن ورق رنگی و 20 هزار تن ورق سرد بود.

همچنین بازار فرعی بورس کالای ایران نیز معامله 25 تن ضایعات فلزی و 300 تن قراضه فولادی را تجربه کرد.

 

عرضه 87 هزار تن فرآورده های نفتی و پتروشیمی در روز سه شنبه

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز سه شنبه 11 خرداد ماه میزبان عرضه 87 هزار و 955 تن مواد پلیمری، قیر، لوب کات و PDA TAR است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، 130 هزار تن تختال، 136 هزار و 470 تن شمش بلوم، 13 هزار و 600 تن ورق گالوانیزه، 11 هزار و 100 تن ورق گرم و 2 هزار تن مس کاتد2 در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه می شود.

تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه 51 هزار و 602 تن قیر، گوگرد و میلگرد است.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز میزبان عرضه 264 تن دوده صنعتی صادراتی و 6 هزار و 392 تن اسلب و بیلت برنجی، براده چدن، دوده صنعتی، ضایعات فولادی و ورق گرم است.

 

شمش بلوم، ورق فولادی و تختال در سبد خریداران بورس کالای ایران

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، روز سه شنبه 11 خرداد ماه، میزبان دادوستد 62 هزار و 10 تن شمش بلوم، 6 هزار و 250 تن ورق فولادی و 16 هزار تن تختال بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، امروز و در تالار مذکور 2 هزار تن مس کاتد2 و 6 هزار تن سیمان تیپ 2 معامله شد.

شایان ذکر است تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران هم در این روز معامله 44 هزار و 412 تن مواد پلیمری، 3 هزار و 236 تن قیر، 10 هزار تن لوب کات، 25 تن روغن پایه و یک هزار و 430 تن  PDA TARرا تجربه کرد.

تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد دادوستد یک هزار و 12تن میلگرد، 19 هزار و 190 تن قیر و 20 هزار تن گوگرد بود.

همچنین 810 تن دوده صنعتی، 100 تن براده چدن و 300 تن ضایعات فولادی هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

 

تالار صادراتی میزبان عرضه قیر، عایق رطوبتی و شمش آلومینیوم

تالار صادراتی بورس کالای ایران روز چهارشنبه 12 خرداد ماه میزبان عرضه 78 هزار و 400 تن قیر، 200 تن عایق رطوبتی و 3 هزار تن شمش 50 پوندی آلومینیوم است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، 10 هزار تن سنگ آهن دانه بندی، 161 هزار و 707 تن میلگرد و تیرآهن و یک هزار و 422 تن ناودانی و نبشی در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می شود.

براساس این گزارش، 48 هزار و 209 تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، قیر و لوب کات در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی عرضه می شود.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه 301 تن روغن کارکرده لوکوموتیو، پشم شیشه و سولفونیک اسید است.

 

داد و ستد 40 هزار تن میلگرد و تیرآهن در تالار محصولات صنعتی و معدنی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز چهارشنبه 12 خرداد میزبان داد و ستد 40 هزار و 30 تن میلگرد و تیرآهن و 591 تن ناودانی و نبشی بود.

به گزارش روابط عمومی و امو ربین الملل بورس کالای ایران،علاوه براین 800 تن سیمان تیب 2 نیز در تالار مذکور معامله شد.

براساس این گزارش، 2 هزار و 84 تن مواد پلیمری، 14 هزار و 854 تن مواد شیمیایی، 20 هزار تن لوب کات، 700 تن وکیوم باتوم و 325 تن قیر در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی داد و ستد شد.

تالار صادراتی بورس کالای ایران در این روز میزبان معامله 3 هزار تن شمش آلومینیوم و 55 هزار تن قیر بود.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز داد و ستد 46 تن تیشو و 45 تن روغن کارکرده لوکوموتیو را تجربه کرد.

 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics