تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیر کل امور مالیاتی فارس خبر داد:

تحقق درآمدهای مالیاتی با رسیدگی به پرونده های مالیاتی بلاتکلیف

مدیر کل امور مالیاتی فارس از بسته شده پرونده های بلاتکلیف و معوقات مالیاتی استان پس از ده سال خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران ، ناصر هاشمی ،مدیر کل امور مالیاتی فارس اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته، پرونده های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی که مشمول مالیات بوده اما به هر دلیلی از سال 88 تا 98 تعیین تکلیف نشده و همچنان مفتوح بوده، تعیین تکلیف شد و پس از ده سال با رسیدگی به آن و اخذ مالیات و حقوق حقه دولت پرونده های مذکور بسته شد.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه در پایان این اقدام، درآمد مالیاتی سهم فارس محقق و به حساب خزانه کشور واریز گردید، افزود: در سال جاری تسهیلات زیادی به دلیل شیوع کرونا مشمول مودیان شد و حتی درصد قابل توجهی از مودیان که مالیات آنها برای عملکرد سال 97  کمتر از 2/5 میلیون تومان بود برای سال  98 بدون هیچ افزایش مالیاتی با توافق حاصله، همان مالیات سال 98 را پرداخت کردند همچنین درصد رشد نرخ مالیات برای سایر مودیان در حد بسیار ناچیزی بود.

 

 

مدیرکل امورمالیاتی فارس خاطرنشان کرد: همچنین سازمان امور مالیاتی با در نظر گرفتن وضعیت ناشی از شیوع کرونا تلاش کرد تا کمترین فشار بر فعالان اقتصادی وارد شود بخشودگی جرایم ، تقسیط مالیات و افزایش زمان پرداخت مالیات توسط مودیان از دیگر تسهیلات مالیاتی می باشد.

 

 

هاشمی گفت:بالغ بر 3 هزار میلیاردتومان درآمد مالیاتی در استان محقق شد که دلیل افزایش درآمدهای مالیاتی را می توان، تعیین تکلیف پرونده های بلا تکلیف و همچنین معوقات مالیاتی دانست که پس از 10 سال مورد رسیدگی قرار گرفته و مالیات آنها اخذ شد.

 

 

وی افزود: با اخذ مالیات از این پرونده ها که برخی از آنها پرونده های بزرگ مالیاتی را شامل می شود بدون فشار به فعالان اقتصادی توانستیم نرخ تحقق درآمدهای مالیاتی را به 106 درصد برسانیم و پرونده معوقات را ببندیم.

منبع خبر: ​رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics