تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
هر هفته یک ایده یک کار آفرینی

احداث و راه اندازی واحد بازیافت پت

در حال حاضر سرمایه‌گذاری در تبدیل این مواد اولیه بازیافتی به محصول نهایی قابلیت‌های بسیار مناسبی دارد و صاحبان سرمایه می‌توانند سرمایه‌های خود را در این بخش وارد کنند. برای شروع سرمایه‌گذاری ابتدا باید به دنبال زمین برای اجرای طرح مورد نظر باشید. از آنجا که مکانیابی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید بنابراین جا نمایی طرح باید به‌گونه‌ای باشد که هم ورودی مورد نیاز مواد بازیافتی و پسماند‌های لازم تامین شود و هم به لحاظ هزینه‌های حمل‌و‌نقل صرفه اقتصادی داشته باشند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از گزارش مدرسه کسب و کار، " برای سرمایه‌گذاری در این کار باید حدود 4 ‌هزار متر زمین در اختیار داشته باشید که حدود 800 متر آن بنای مسقف برای سالن تولید و 250 متر دیگر هم برای مجموعه اداری و نگهبانی و خدمات در نظر گرفته می‌شود. هزینه‌های خرید زمین بسته به منطقه‌ای که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید متفاوت است لذا در خصوص این بخش سرمایه‌های متفاوتی می‌تواند مورد نیاز باشد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


 علاوه بر این باید حدود 3 میلیارد تومان سرمایه برای شروع کار در نظر بگیرید. حدود یک‌میلیارد تومان باید برای ساخت‌و‌ساز‌ها، محوطه‌سازی و تاسیسات مجموعه کنار بگذارید. از باقیمانده سرمایه تا یک‌میلیارد برای سرمایه در گردش کار اختصاص می‌یابد و مابقی سرمایه هم صرف تجهیز سالن تولید و خرید ماشین آلات و تجهیزات شامل دستگاه‌های خرد کن، اکسترودل و ریسندگی خواهد بود. برای گرفتن مجوز‌ هم باید سراغ وزارت صنعت، معدن، تجارت و سازمان‌های متبوع آن بروید. "


فرآیند گرفتن مجوز‌ هم حدود شش ماه به طول می‌انجامد. چنین مجموعه‌ای با 30 نیروی کار قابل اداره است. در نهایت سود‌آوری حدود  30 ‌درصد دور از ذهن نیست. از الیاف تولید شده در این بخش می‌توان در تولید فرش ماشینی، پتو و... استفاده کرد

منبع خبر: مدرسه کسب و کار
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics