تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
گزارش عملیات بازار باز؛

گزارش معاملات مربوط به عملیات بازار باز

و با توجه به پیش بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته کاهش نقدینگی بود. از این رو، بانک مرکزی با سفارش های ارسال شده بانک های متقاضی موافقت نکرد. از سوی دیگر، معاملات مربوط به سررسید قراردادهای توافق بازخرید دو هفته قبل به ارزش ۲۸/۱ هزار میلیارد ریال در روز دوشنبه 10 خردادماه انجام شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از  گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،افزون بر عملیات بازار باز، در هفته منتهی به ۱۰ خرداد انجام شد.سال جاری، هیچ یک از بانکها و مؤسسات اعتباری از اعتبار گیری قاعده مند (توافق بازخرید) استفاده نکردند. بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی می توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبار گیری قاعده مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق باز خرید با نرخ سود سقف دالان (۲۲ درصد) استفاده کنند. همچنین در هفته منتهی به ۱۰ خرداد۲۳/۲هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی دولتی متعلق به بانک مرکزی توسط کارگزاری این بانک در بازار ثانویه فروخته شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شایان ذکر است بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به ص ورت هفتگی اجرا می کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین بانکی اعلام می شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی می توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین بانکی، نسبت به ارسال سفارش ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین بانکی اقدام کنند.

 

 

 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics