تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رشد و نوآوری در مؤسسات حسابرسی در سایه‌ی کووید 19

در مطالعه‌ای که اخیراً با همکاری انجمن بازاریابی حسابداری و مؤسسه‌ی تحقیقاتی هینگ انجام شده، تقریباً نیمی از مؤسسات اظهار داشتند، کووید 19 باعث نوآوری و رشد آن‌ها شده است. بر اساس این گزارش جدید، حدود نیمی (45.3 درصد) از مؤسسات اذعان کردند ویروس کووید 19 با تسریع در حوزه‌های کلیدی فناوری و نوآوری، به طور کلی بر فرآیند کاری مؤسسات تأثیر مثبت داشته است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، نتایج این پژوهش حاکی از آن است که بیش‌تر مؤسسات حسابدار رسمی مورد بررسی، همه‌گیری را دارای تأثیر مثبت کلی دانسته‌اند، در حالی‌که 22.1 درصد اذعان کردند همه‌گیری هیچ تأثیری بر آن‌ها نداشته است و 32.6 درصد تأثیر همه‌گیری بر وضعیت کلی خود را منفی توصیف نمودند. در این بررسی از بازخورد 140 مؤسسه‌ی CPA با بیش از 23000 کارمند و درآمد کل بیش از 6.7 میلیارد دلار استفاده شده است. از میان مؤسساتی که تأثیر همه‌گیری را مثبت دانسته‌اند، ارائه‌ی خدمات جدید، اتخاذ سیستم کاری از راه دور، بهبود بازاریابی و پیشرفت‌های تجاری همه به عنوان موارد مثبت ذکر شدند.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس انجمن بازاریابی حسابداری در بیانیه‌ای اذعان کرد، اتفاقات سال گذشته، نشان می‌دهد که چگونه مؤسسات حسابدار رسمی در یک سال پر از فراز و نشیب کسب‌وکار خود را تغییر داده‌اند. یافته‌ها نشان می‌دهد تیم‌های بازاریابی مؤسسات در انطباق با نیازها و اولویت‌های مشتریان جدید، راه اندازی خطوط خدمات جدید و نگه داشتن مؤسسات در ذهن خریداران خدمات، نقش مهمی را ایفا کرده است. اگرچه صنعت بازاریابی حسابداری به دلیل تغییرات روزافزون سرعت چندان مطلوبی نداشته است، اما نتایج امسال ثابت می‌کند مؤسسات می‌توانند خود را تجدیدساختار نمایند و برای هر آن‌چه پیش رو است با سرمایه گذاری مناسب در بازاریابی، آمادگی بیش‌تری داشته باشند.

 

 

با سرعت قابل ملاحظه‌ی تغییرات در سفارش‌های ارجاع شده به مؤسسات طی سال گذشته، متوسط ​​بودجه‌ی بازاریابی مؤسسات نسبت به سال 2019 رشد 100 درصدی داشته است. همچنین 85 درصد مؤسسات بیان کردند که از استراتژی‌های بازاریابی و تجاری جدید در طول سال گذشته استفاده کرده‌اند. گذار به بازار دیجیتال همچنین به برخی از مؤسسات کمک کرد تا از میانگین رشد ​​32 درصدی برخوردار باشند.

 

 

لی فردریکسن، شریک مؤسسه‌ی تحقیقاتی هینگ نیز اذعان کرد، بحران کووید 19، نوآوری در صنعت حسابداری را تسریع کرده است. سایر یافته‌های قابل توجه این مطالعه عبارتند از:

سه حوزه‌ی اصلی کسب‌وکار مؤسسات حسابرسی که تحت تأثیر مثبت همه‌گیری قرار داشته است عبارتند از افزایش در ارائه‌ی خدمات (4/42 درصد)، صرفه‌جویی در هزینه‌ها به دلیل اتخاذ سیستم کار از راه دور (2/18 درصد) و پیشرفت در فناوری (2/15 درصد).

 


سه حوزه‌ی اصلی کسب‌وکار مؤسسات حسابرسی که تحت تأثیر منفی همه‌گیری قرار گرفته‌اند، شامل برگزاری جلسات یا رویدادهای حضوری (28.1 درصد) ، فروش (21.9 درصد) و مدیریت کارکنان (18.8 درصد) است.
موفق‌ترین استراتژی‌های بازاریابی ذکر شده در طول همه‌گیری شامل برگزاری وبینارها (44.4 درصد) و ایجاد دسترسی به راهنماها و منابع کووید 19 (22.2 درصد) بوده است.

 

 

بودجه‎ی بازاریابی مؤسسات به طور متوسط از 1.5 درصد در سال 2019 به 3 درصد در 2021 افزایش یافت.
مؤسسات دارای رشد بیش‌تر، خدمات غیر سنتی بیش‌تری را نسبت به مؤسسات با رشد کم‌‎تر ارائه می‌دهند، از جمله خدمات حسابداری مشتری (25 درصد) ، امنیت اطلاعات (20 درصد) و خدمات فناوری محور(20 درصد).

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics