تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بلاتکلیفی ۳۷ هزار پرونده متقاضیان جذب هیأت علمی در دانشگاه‌ها

رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۳۷ هزار پرونده جذب اعضای هیأت علمی مربوط به قبل از سال ۹۸ هنوز در دانشگاه‌ها بررسی نشده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل ازخبر گذاری جمهوری اسلامی، حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده متقاضیان فراخوان های سال های ۹۸ و ۹۹، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۹ بر اساس تصمیم هیات مرکزی و پس از ۲ تا ۳ مرحله اخطار به موسسات و دانشگاه ها، ابلاغ شد که دانشگاه ها موظف هستند رسیدگی به پرونده های متقاضیان فراخوان های قبل از سال ۹۹ را به پایان برسانند یا حداقل از بلوک اولیه (بلوک بررسی صلاحیت علمی) عبور دهند؛ در غیر این صورت، این پرونده ها به دلیل رسوب زدگی و مرور زمان قابلیت رسیدگی نخواهند داشت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه در پایان سال ۹۹ یک بار دیگر اخطار شد که متاخرین در این رسیدگی تا پایان فروردین می‌توانند نتایج رسیدگی خود را بارگذاری کنند، افزود: در تاریخ ۲۰ اردیبهشت این اخطارها قطعی و مسیر رسیدگی به پرونده های قبل از ۹۸ مسدود شد؛ آمار این پرونده ها به عدد ۳۷ هزار رسیده است اما ناگهان دانشگاه ها بعد از مدت ها غفلت، از خواب بیدار شدند و طوری فضاسازی کردند که مجبور شدیم

براساس نظر وزارت علوم و هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از این انتظام بخشی صرف نظر کنیم.

 

رضوان طلب گفت: البته توضیح دادیم، آنچه متوقف شده پرونده هایی بود که در بلوک بررسی اولیه سوابق علمی با وجود گذشت بین ۲ تا هفت سال متوقف بوده اند. علاوه بر این، هدف دفتر جذب هیأت علمی وزارت علوم، متوقف ساختن و محروم کردن افراد از جذب نیست، بلکه این کار یک رسوب زدایی، سالم سازی و تعیین تکلیف عده‌ای بلاتکلیف است که صاحبان حق با گذشت زمان از آن اعتراض کرده اند و در فراخوان های بعدی حضور یافته اند.

 

رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم خاطرنشان کرد: ابقای پرونده ها این امکان را فراهم می کند که هر از چند گاهی، پرونده ای مشمول برخی توصیه ها شده و از زیر خروارها پرونده بیرون کشیده شود و در برابر تقاضاهای تازه و به روزرسانی رخ نمایی و سد معبر کند.

 

وی تاکید کرد: رعایت نظرات هیأت عالی جذب و ستاد وزارت متبوع الزامی بود و جریان رسیدگی به پرونده‌های سال ۸۸ تا ۱۴۰۰ هم اکنون در سامانه به صورت هم عَرض ادامه دارد. در سال ۹۸ در فراخوان شهریور و بهمن حدوداً ۲۱ هزار متقاضی شرکت کردند. با توجه به اینکه برای هر متقاضی معمولاً سه پرونده برای سه دانشگاه تعیین اولویت می شود؛ برای این متقاضیان ۶۱ هزار و ۸۸۹ پرونده تشکیل شد که تاکنون ۸۳۵ نفر از ۲۱ هزار متقاضی تایید شده است؛ همچنین پرونده‌های حدود چهار هزار متقاضی دیگر در دست رسیدگی است و بقیه در دانشگاه ها رسوب کرده و بلاتکلیف ماند.

 

به گفته رضوان طلب، در سال ۹۹ به دلیل سیاست جمع‌آوری و رسیدگی به همه تقاضاها تا پایان دولت، فقط یک فراخوان در فاصله آذر تا بهمن برگزار شد و حدودا ۱۱ هزار متقاضی در آن شرکت کردند که پرونده متقاضیان فراخوان سال ۹۹ تاکنون برای تاییدیه هیات مرکزی ارجاع نشده است، یعنی کار رسیدگی به آنها در دانشگاه به پایان نرسیده و همگی در دست رسیدگی است. برای این متقاضیان در کل ۲۷ هزار و ۹۴۴ پرونده تشکیل شد که ۱۱ هزار و ۳۷۰ فقره از پرونده ها هنوز در دانشگاه مقصد گشوده نشده و مورد بازدید و مقایسه رزومه ای قرار نگرفته است.

 

 

منبع خبر: خبرگذاری جکهوری اسلامی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics