تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اشتغال بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از اشتغال بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خبر داد و گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری، مهم‌ترین بستر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی در ادامه سفر به استان گیلان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری گیلان و پروژه توسعه زیرساخت‌های طرح جامع این پارک، مراکز رشد این استان شامل مجتمع نیم‌صنعتی فشتام و مرکز رشد صنایع خلاق رشت و مرکز رشد واحدهای فناوری بندر انزلی، با مدیران این شرکت‌های فناور و دانش بنیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در کل کشور ۴۹ پارک علم و فناوری ایجاد شده و هر یک از استان‌های کشور یک پارک علم و فناوری مستقر در استان دارد، اظهار کرد: یکی از پارک‌های علم و فناوری رشد یافته و بسیار فعال ما در استان گیلان، همین پارک علم و فناوری گیلان است.

 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به مدیریت پارک‌ها در کشور بیان کرد: عمده پارک‌های ما برخواسته از دانشگاه هستند، هم نیروی انسانی و هم مدیریت پارک‌ها، که بیشتر مدیران مراکز رشد و رؤسای پارک‌های کشور از اساتید دانشگاه هستند؛ چراکه در دانشگاه هم از نظر علمی و هم از نظر اجرایی تجربه کسب کرده‌اند و خوشبختانه این امر سبب شده پیوند وسیع و مستمری را با نهادهای علمی و دانشگاه‌ها برقرار کنند و این جای خرسندی دارد، چون اگر شرکتی بخواهد دانش بنیان باشد، باید ریشه در نهاد علمی داشته باشد و این بدان معنا است که ما از متن نهاد علمی و نهادهای دانشگاهی، نهادهای فناورانه استخراج کنیم و از متن نهادهای فناورانه، نهادهای دانش‌بنیان بیرون بیایند تا واحدهای تولیدی و اقتصادی رشد کنند.

 

وی افزود: شرکت‌هایی که در پارک علم و فناوری گیلان هستند، اکثراً از یک فضای محدود شروع کرده و الان دامنه فعالیت خود را به سطح استان و کشور و بعضاً به صورت برون‌مرزی گسترش داده‌اند و این یعنی از یک فضای علمی به یک فضای توسعه فناورانه و سپس به یک فضای تولید و اقتصادی گسترش پیدا کرده و این مسیر خوشبختانه در کشور طی می‌شود که امیدوارم مسیر گسترش آن به یک جریان ملی تبدیل شود.

 

دکتر رحیمی در ادامه گفت: در استان گیلان به همت پارک علم و فناوری گیلان، اکثر شهرستان‌ها مرکز رشد دارند و درخواست ما این است که همه مسؤولان استانی و به خصوص مدیران شهرستان‌های مختلف به پارک علم و فناوری کمک کنند تا در شهرستان‌ها، اگر مرکز رشد ندارند، مرکز رشد واحدهای فناوری حتماً احداث کنند و آن شهرستان‌هایی که مرکز رشد دارند آن را توسعه دهند. چون مراکز رشد، مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری ما مهم‌ترین بستر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت: طبق آمار در پارک‌های علم و فناوری کشور بیش از ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شرکت‌های فناور و دانش بنیان مشغول به کار هستند و تعداد قابل توجهی هم مدارک دکترا دارند و هیچ بستری فعلاً در کشور بهتر از پارک‌ها و مراکز رشد برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی نداریم. لذا هرچقدر می‌توانیم باید در توسعه این فضا بکوشیم.

 

به نقل از وزارت علوم، در این بازدید دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان و دکتر باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز حضور داشتند.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics