تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی:

هدف ما شناسایی گلوگاه های فرار مالیاتی است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: هدف ما شناسایی گلوگاه های فرار مالیاتی است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، جعفر احسانی مهر، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان به تشریح اهداف و برنامه های اداره کل امور مالیاتی استان در سال گذشته پرداخت و گفت: در بخش مشاغل و کسبه، مالیات بیش از 70 درصد متقاضیان استفاده از تبصره 100 قانون مالیاتهای مستقیم بدون فرآیند رسیدگی و بر اساس اطمینان به مؤدیان، قطعی شد، همچنین جهت حمایت از واحدهای تولیدی اعم از حقیقی و حقوقی آسیب دیده از بیماری کرونا، نرخ مالیاتی مربوطه 5  درصدکاهش یافت.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ضمن اشاره به سایر اقدامات اجرایی و گسترده مانند توقف عملیات اجرایی و ... جهت کاهش مسائل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی سالم و مولد گفت: هدف اداره کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی شناسایی گلوگاه های فرار مالیاتی است.

 

 

احسانی مهر افزود: با کمک و همراهی نهادهای دیگر خصوصاً دستگاههای نظارتی و امنیتی، اقدامات خوب و مؤثری در این خصوص صورت پذیرفته است و امیدواریم ضمن وصول هر چه سریعتر و بهتر مالیات متعلقه از محل فرارهای مالیاتی، ضمن تحقق درآمدهای جاری و عمومی استان، گام مهم و مؤثری برای حمایت از سایر فعالیتهای اقتصادی برداریم.

 

 

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی نیز گفت: مالیات امروزه در کشور به یک مسئله مهم و یک ضرورت تبدیل شده است و به خوبی نشان داده است که همانند سایر کشورها، یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی و درآمدی کشور خصوصاً در شرایط تحریم، مالیات است.

 

 

وی اظهارداشت: مالیات مطمئن ترین و پایدارترین درآمدها با تکیه بر توان و تولید داخل است و این مسئله ضرورت و حساسیت بحث مالیات و وصول مالیات را بیشتر کرده است، از این رو ضروری است توجه ویژه، ضمن حمایت از فعالیتهای اقتصادی و اشتغال، درآمدهای تعیین شده و برنامه ریزی شده را محقق نمایید.

 

 

حمیدی ادامه داد: بیماری کرونا محدودیتهای بسیاری برای فعالان اقتصادی ایجاد نموده است و متأسفانه برخی با فرار مالیاتی و یا هر اقدام دیگر از فضای بوجود آمده سوء استفاده می کنند، بنابراین لازم است از سامانه های موجود برای شناسایی و برخورد با فرارهای مالیاتی نهایت استفاده را ببرند.

منبع خبر: ​رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics