تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
هفته به هفته با خبر های حسابداری

اخبار مربوط به "حسابداری" را در هفته ای که گذشت دنبال کنید

اطلاع از قوانین مالی و حسابداری و همچنین بیانه های انجمن ها و مراکز مربوط لازمه موفقیت یک حسابدار و حسابرس در هر مقطع و موقعیت شغلی می باشد. انجمن ها و مراجع حرفه ای مالی، حسابداری وحسابرسی در جهت اعتلای سطح آگاهی و تخصص حرفه‌ای؛ همچنین مشارکت هر چه بیش‌تر افراد باصلاحیت؛ و تأمین خودکفایی در زمینه خدمات حسابداری و حسابرسی مورد نیاز جامعه گام بر می دارند. به عبارتی مأموریت اصلی این انجمن ها و مراجع حرفه ای فراهم کردن شرایط و فرصت‌هایی مناسب برای رشد و توسعه حرفه حسابداری و حسابداران است. حسابداران و علاقه مندان با رصد کردن لحظه نگر حسابداری، در جریان آخرین قوانین،استانداردها، رخدادها و سیر موضوعات مرتبط با انجمن ها و مراجع حرفه ای حسابداری داخلی و بین المللی قرار گرفته و از خدمات ارائه شده آنها در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بر می دارند. با توجه به مشغله زیاد حسابداران و حسابرسان و اهمیت مطلع بودن آنها، رسانه حسمان از طریق لحظه نگر حسابداری اخبار در طول هفته را اطلاع رسانی می کند.

پرسش و پاسخ شماره ۱۱۸ کمیته فنی سازمان حسابرسی

مانده حسابهایی که به موجب برگهای پاسخ به پرسش‌های فنی ۹۷ و۱۱۴ و ۱۱۵، تحت عناوین “صرف سهام خزانه”، ” آثار معاملات سهام خزانه فرعی” و ” آثار معاملات با منافع فاقد حق کنترل” که در بخش حقوق مالکانه صورتهای مالی تلفیقی شناسایی و به مالکان واحد تجاری اصلی منتسب شده است، آیا هنگام تعیین حداکثر سود قابل تقسیم شرکت اصلی می‌تواند ملاک محاسبه قرار گیرد؟... 

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

کاندیداها فقط شعار دادند/ هیچ برنامه ای از دل مناظره بیرون نیامد / غلامرضا سلامی

یک اقتصاددان معتقد است: ما یک مشکل اساسی در کشور داریم و آن هم تورم است. دلیل اساسی تورم، کسری بودجه است. هر زمان که کاندیدها راهی را برای حل این مساله پیدا کردند، آن زمان می‌توان یک گام جلو رفت. 

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

خطر انحراف سرمایه‌های ملکی / گفت‌وگو با غلامرضا سلامی

هاجر شادمانی: بازار معاملات مسکن در سال 1400 در شرایطی آغاز به کار کرد که اکثر قریب‌به‌اتفاق کارشناسان برجسته و فعال در این بازار، سال جاری را سال چندان امیدوارکننده‌ای برای این بازار نمی‌دانند. 

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

مبارزه با پولشویی: کلیات (اخبار IFAC)

فدراسیون بین‌المللی حسابداران (IFAC) و انجمن حسابداران خبره انگلستان و ویلز (ICAEW) با همکاری یکدیگر، کلیاتی درباره مبارزه با پولشویی را در شش بخش منتشر کرده‌اند. 

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

مجله حسابرسی داخلی برگزار می‌کند (اخبار)

مجله حسابرسی داخلی با همکاری گالوانایز وبینار «برسیستم کنترل داخلی خود مسلط شوید» را برگزار می‌کند. در این وبینار یک ساعته، بهترین شیوه عمل‌های برنامه‌ریزی، استقرار و بررسی کنترل‌های عملیاتی به بحث گذارده می‌شود. 

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

مدرک تحصیلی دغدغه مردم نیست / غلامحسین دوانی

 

مناظرات کاندیداهای ریاست‌جمهوری نشان داد که کاندیداهای اصلی صرفا چشم به تسخیر کرسی ریاست‌جمهوری دوخته و کاندیداهای پوششی هم گوش به زنگ هستند. 

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

رشد و نوآوری در مؤسسات حسابرسی در سایه‌ی کووید 19

در مطالعه‌ای که اخیراً با همکاری انجمن بازاریابی حسابداری و مؤسسه‌ی تحقیقاتی هینگ انجام شده، تقریباً نیمی از مؤسسات اظهار داشتند، کووید 19 باعث نوآوری و رشد آن‌ها شده است. بر اساس این گزارش جدید، حدود نیمی (45.3 درصد) از مؤسسات اذعان کردند ویروس کووید 19 با تسریع در حوزه‌های کلیدی فناوری و نوآوری، به طور کلی بر فرآیند کاری مؤسسات تأثیر مثبت داشته است. 

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

 

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی

در جلسه علنی یکشنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی کلیات طرح کمیسیون اقتصادی برای اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی با ۱۹۰ رأی موافق تصویب شد. استقبال بالای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مبین دغدغه آنها برای تقویت حسابرسی دستگاه‌های متعلق به بخش عمومی برای صیانت از بیت‌المال می‌باشد. 

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

حسابدار اخلاقی

هر جامعه متمدن بر ارزش‌های اخلاقی استوار است؛ بدون اخلاق تمدن سقوط می‌کند. رعایت موازین اخلاقی توسط کسب‌وکارها باعث ارتقای اعتماد عمومی به کالاها و خدمات آنها می‌شود. اخلاق باید آموزش داده شود. مردم با میل به اخلاقی‌بودن و رعایت حقوق دیگران و رفاه جامعه به دنیا نمی‌آیند. چنین است که جوامع حسابداری نیز ضوابط اخلاقی را آموزش می‌دهند و رعایت آن را نیز از اعضای خود می‌طلبند.

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران رسمی

کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران رسمی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. 

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

پرسش و پاسخ شماره ۱۱۷ کمیته فنی سازمان حسابرسی

آثار ناشی از بکارگیری استاندارد حسابداری ۳۵ مالیات بر درامد بر مبلغ افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییهای استهلاک‌پذیر که وفق قوانین و مقررات مربوط مجاز گردیده، چگونه است؟... 

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

مسیر پیش رو برای سرقفلی؛ استهلاک یا کاهش ارزش؟

دکتر علی هدایتی – عضو انجمن حسابداران خبره انگلستان ACCA و مهدی یزدان دوست – عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران 

جهت دریافت متن کامل کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمع آوری توسط تیم متفکران نوین مالی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics