تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

معرفی اولین دانشگاه‌های جهان در هر رشته/"هاروارد" سرآمد دانشگاه‌های دنیا شد

نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۱ میلادی برای پنجمین سال، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد .

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ایسنا،‌ نظام رتبه‌بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌­شود. این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رتبه‌بندی موضوعی شانگهای در سال ۲۰۲۱ در قالب ۵ حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم پایه (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است. اسامی بیش از ۱۸۰۰ دانشگاه از بین ۴۰۰۰ دانشگاه مورد بررسی از ۹۳ کشور جهان در فهرست نهایی این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

 

بررسی و تحلیل رتبه‌بندی موضوعی امسال نشان می‌دهد که دانشگاه‌های آمریکا،‌ در ۳۰ موضوع جایگاه نخست را به خود اختصاص دادند.

 

دانشگاه‌های چین نیز با کسب دو جایگاه اول بیشتر نسبت به سال قبل،در ۱۳ موضوع در جایگاه نخست دنیا قرار گرفتند.

 

در این میان،‌دانشگاه هاروارد بهترین عملکرد را در میان دانشگاه‌های سراسر دنیا داشته و در ۱۵ موضوع رتبه اول جهان شده است. از این ۱۵ موضوع،‌ ۶ موضوع مرتبط با علوم اجتماعی است، ۴ موضوع مرتبط با علوم پزشکی است و ۳ موضوع مرتبط با مهندسی است. همچنین ۲ موضوع نیز مربوط به علوم زندگی است.

 

در مورد دانشگاه ام‌آی‌تی نیز باید گفت: این دانشگاه در ۶ موضوع جایگاه نخست را کسب کرده که ۵ موضوع مرتبط با علوم مهندسی است. به این ترتیب می‌توان گفت با توجه به این رتبه‌بندی دانشگاه ام‌آی‌تی در سراسر جهان سرآمد مهندسی است.

 

بدین ترتیب، برترین دانشگاه‌های جهان در ۵۴ موضوع این رتبه‌بندی به شرح ذیل هستند:

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics