تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها در ایرانداک گام مهمی درجهت پیشرفت علمی کشور

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت:ثبت اطلاعات مربوط به پایان‏ نامه یا رساله متقاضیان ارزشیابی مدارک تحصیلی در سامانه همانندجویی پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک) اجرایی شد که گام مهمی در جهت بهره‏ برداری دانشجویان است و ارتقا و پیشرفت علمی کشور را در پی دارد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ایرنا، روز چهارشنبه سازمان امور دانشجویان، عبدالحمید انگجی افزود: اداره کل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در راستای دسترسی سریع و آسان به پرونده تحصیلی دانش آموختگانی که از ابتدای شکل گیری وزارت عتف تا ابتدای سال ۱۳۹۰ تشکیل شده است، اقدام به تهیه آرشیو الکترونیکی از طریق اسکن مدارک کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در تشریح عملکرد اداره کل امور دانش آموختگان گفت: فرآیند الکترونیکی شدن ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش‏ آموختگان خارج از کشور از ابتدا تا انتها (شامل تشکیل پرونده، بررسی و صدور مدارک) از جمله اقدامات مهم این اداره کل در سال های اخیر به شمار می رود.

 

انگجی تاکید کرد: امضای الکترونیکی گواهینامه موقت در قالب سامانه سجاد نیز اقدام مهم دیگری است که از ابتدای سال ۱۳۹۹ با ایجاد پایگاه داده متمرکز و اخذ QR Code اجرایی شده و دستاورد مهم این فرایند افزایش صحت، دقت و پاسخ سریع به استعلام صحت مدارک تحصیلی و حذف مکاتبات اداری در این حوزه است.

 

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در همین زمینه خاطرنشان کرد: دانش‏ آموختگانی که قبل از سال ۱۳۹۹ ارزشنامه آنها بدون درج QR Code صادر شد، لازم است به پورتال سازمان به نشانی http://portal.saorg.ir مراجعه و نسبت به ثبت‏ نام اولیه در قسمت خدمات اداره کل دانش‏ آموختگان/ دریافت کد صحت ارزشنامه‏ های قدیمی خارج از کشور و اخذ QR Code  اقدام کنند.

 

وی افزود: تغییر ساختار کمیسیون‏ های ارزشیابی از محوریت کشور به رشته محوری، تقویت اعضای کمیسیون‏ های تخصصی ارزشیابی و برگزاری کمیسیون های تخصصی ارزشیابی به صورت مجازی از دیگر اقدامات بسیار مهم اداره کل امور دانش آموختگان در حوزه دانش آموختگان خارج از کشور محسوب می شود.

 

انگجی تصریح کرد: همچنین ثبت اطلاعات مربوط به پایان‏ نامه یا رساله متقاضیان ارزشیابی مدارک تحصیلی در سامانه همانندجویی پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک) اجرایی شد. این اقدام گام مهمی در جهت بهره‏ برداری دانشجویان است که ارتقا و پیشرفت علمی کشور را در پی دارد.

 

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان یادآور شد: یکی از موارد مهمی که در سال های اخیر این اداره کل به آن اهتمام ورزید، بررسی درصد شباهت، کپی برداری پایان نامه و رساله به طور مستند با بهره گیری از روش های نوین و کارآمد بین المللی است.

 

وی انجام سالانه سطح‏ بندی دانشگاه‏ های خارج از کشور همچنین شناسایی دانشگاه‏ های ممتاز و معتبر در راستای سوق‏ دادن متقاضیان به ادامه تحصیل در این دانشگاه‏ ها و افزایش نسبی کشورهایی که تاکنون نسبت به اعتبارسنجی دانشگاه‏ های آن اقدام نشده است، از دیگر اقدامات مهم و مستمر این اداره کل نام برد.

 

 

انگجی اظهار داشت: اهتمام این اداره کل به الکترونیکی کردن امور، کاهش وقت و هزینه متقاضیان تا حدی است که نسبت به طراحی و راه اندازی سیستم نوبت‏ دهی جهت ملاقات متقاضیان با مدیر کل از طریق grad.Saorg.ir/general اقدام کرد. علاوه بر این، از جمله اقدامات جدید و ارزنده این اداره کل در راستای حذف مراجعه حضوری، ارسال پستی ارزشنامه‏ هایی است که از سال ۹۹ به بعد صادر شد.

 

وی همچنین از ارایه بانک اطلاعاتی دانش آموختگان خارج از کشور شامل مشخصات فردی و تحصیلی دانش‌آموختگان به دانشگاه‌های داخل خبر داد و گفت: این اقدام در راستای همکاری‌های علمی و پژوهشی دو سویه نخبگان و دانشگاه ها صورت می گیرد. یکی دیگر از فعالیت های بسیار رهگشا، تهیه کلیپ های آموزشی جهت استفاده از سامانه سجاد است که در این راستا برای متقاضیان جهت ثبت نام متقاضیان در سامانه و اعضای کمیسیون های تخصصی جهت صدور رای این اقدام صورت گرفت.

 

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: این اداره کل در بخش دانش‌آموختگان داخل نیز اقدامات مختلفی را دنبال کرد که الکترونیکی شدن بررسی صدور تاییدیه تحصیلی و دانشنامه در قالب سامانه سجاد از جمله این اقدامات است که از سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسیده است.

 

وی به بررسی و تایید مشخصات دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تحت پوشش اداره کل امور دانش‌آموختگان (داخل) در قالب سامانه سجاد اشاره کرد و گفت: در رویکرد جدید به مدارک تحصیلی کد صحت QR Code تعلق می گیرد.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics