تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لغو مجوز رشته‌محل برخی دانشگاه‌های غیردولتی به دلیل تخلف

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از لغو رشته‌محل برخی دانشگاه‌های غیردولتی به دلیل تخلف یا زیرپا گذاشتن ضوابط وزارت علوم خبر داد و گفت: برخی از این دانشگاه‌ها از حداقل استاندارها هم برخوردار نبودند.

 

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، درباره ارایه مجوز به رشته محل های دانشگاه ها در ۲ سال گذشته، اظهار داشت: ارایه مجوز به رشته محل های جدید دانشگاه ها بر اساس ضوابط و دستورالعمل های شورای گسترش وزارت علوم نهادینه و عملیاتی شده است. ارایه مجوز به رشته محل های جدید، مستلزم داشتن حداقل اعضای هیأت علمی و کیفیت آن دانشگاه یا موسسه است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه خارج از این چارچوب هیچ مجوزی برای رشته محل ها صادر نمی شود، افزود: هیچ رشته محلی خارج از چارچوب این ضوابط مجوز راه اندازی در دانشگاه ها نمی گیرد؛ پیش از این ملاحظات دیگری در مجوز دادن به رشته های جدید مثل توسعه کمی دانشگاه ها وجود داشت اما در دولت فعلی، مجوزها فقط بر اساس ضوابط اعلام شده صادر می شود.

 

معاون وزیر علوم درباره لغو رشته ها، ابراز کرد: تعداد زیادی از رشته ها در دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی لغو شد چرا که برخی از این دانشگاه ها از حداقل استاندارها برخوردار نبودند، همچنین برخی از ضوابط وزارت علوم را رعایت نکردند یا دچار تخلفاتی شدند که در آنجا به طور طبیعی به دنبال لغو رشته،‌ ظرفیت دانشجو هم به صفر رسید.

 

خاکی صدیق با اشاره به تعداد رشته محل هایی که در چهار سال گذشته برای دانشگاه های دولتی و غیردولتی صادر شده است، خاطرنشان کرد: در سال های ۹۶ تا ۱۴۰۰ تعداد کل رشته محل های مصوب شورای گسترش در همه زیرنظام ها به این صورت است که در بخش دولتی شامل دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، هزار و ۲۷۲ رشته محل و در بخش غیردولتی مجوز تعداد ۱۰ هزار و ۱۳۲ رشته محل صادر شده است.

 

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه در ارایه مجوز رشته محل ها سیاست های مهارتی مهم است، بیان کرد: برای رشته های کاردانی مجوز رشته ها محل به راحتی صادر و حتی ارایه مجوزها با تشویق انجام می شود.

 
 


منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics