تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دومین فراخوان حمایت از استارتاپ‌های فعال درحوزه علوم شناختی اعلام شد

استارتاپ‌های فعال درشرکت‌های شتاب‌دهنده و تولیدکننده محصولات و خدمات شناختی تا ۲۰ تیر ماه مهلت دارند تقاضای خود را برای حمایت‌ به ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ارائه کنند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، این دومین فراخوان حمایت از خدمات و محصولات شناختی است که طی آن استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق و فناوری شناختی حمایت خواهد شد که دارای ایده نوآورانه و مسئله ‌محور در زمینه علوم و فن آوری‌های شناختی، تیم کامل و مدل کسب و کار بوده و نیازمند سرمایه در مراحل اولیه باشند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

براساس آیین‌نامه این فراخوان، گروه‌های فعال در این زمینه  باید متشکل از حداقل سه نفر شامل عضو فنی، شناختی و کسب و کار بوده و روی ایده، محصول یا خدمات متمرکز بر علوم و فناوری  شناختی  و در چارچوب اولویت‌های ستاد متمرکز باشد.

 

در این فراخوان، استارتاپ‌ها باید عضو یک شتابدهنده/مرکز رشد بوده  و دارای قرار داد مکتوب باشند و حداقل مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از طریق شتاب دهنده/ مرکز رشد برای تولید محصول، سرمایه گذاری اولیه غیر شتابدهی پرداخت شده باشد.

 

محققان و پژوهشگران فعال در استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌های شناختی در اولین فراخوان ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی، ۱۵ ایده در امر تولید و توسعه محصولات و خدمات خلاق و نوآور شناختی ارایه کردند که پس از ارزیابی و تایید اولیه توسط داوران ستاد، با تولید و توسعه پنج محصول موافقت شد.

 

با حمایت و موافقت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، این طرح‌ها در زمینه"بازی‌ها"، "داده‌کاوی به توان شناختی" و نیز"اپلیکیشن‌ها" به اجرا در می‌آید.

 

حمایت ازاستارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق و فناور شناختی شامل حمایت از خدمات پیش‌شتابدهی، شتابدهی، سرمایه مرحله بذرمایه، تسهیل جذب سرمایه‌گذاری، حمایت در قالب یارانه فروش و حمایت جهت اخذ مجوز و استانداردهای لازم خواهد بود.

 

در برنامه حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق و فناور در علوم شناختی،  طرح‌ها بر اساس فراخوان عمومی ستاد دریافت و پس از ارزیابی و تایید اولیه توسط داوران ستاد، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics