تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هیئت استانداردهای بین‏ المللی حسابرسی و اطمینان‎بخشی IAASB نمودار مدیریت کیفیت را بالا می‎برد

هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان‎بخشی(IAASB) به تازگی سه استاندارد مدیریت کیفیت خود را منتشر کرد. این استانداردها رویکردی قوی، فعال، مقیاس پذیر و موثر را برای مدیریت کیفیت ترویج داده و تکامل قابل توجهی از استانداردهای کنترل کیفیت موجود را نشان می دهند. استاندارهای جدید و اصلاح شده رویکرد مدیریت کیفیت را تقویت و به روز می‎کنند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از  انجمن حسابداران خبره ایران، به گفته تام سیدنشتاین، مدیر IAASB، "این استانداردها حرفه حسابرسی را به جای" کنترل "، به سوی رویکردی پیشرفته در "مدیریت" کیفیت هدایت می‎کنند. این استانداردها مسئولیت بیشتری را در قبال بهبود مستمر کیفیت تعاملات و اصلاح آنها در صورت بروز کمبودها به عهده رهبری شرکت می‎گذارند. هنگامی که این استانداردها به صورت موثر پیاده سازی شوند، باید اطمینان حاصل شود که تعهد به کیفیت در قلب استراتژی و عملیات شرکت قرار دارد.
مجموعه استانداردها عبارتند از:

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت ISQM1، مدیریت کیفیت شرکت‌هایی که حسابرسی یا بررسی صورت‎های مالی را انجام می‎دهند، یا سایر اطمینان‎بخشی‎ها و خدمات مرتبط
ISQM 2 ، بررسی کیفیت تعامل
 استاندارد بین المللی حسابرسی 220 (اصلاح شده)، مدیریت کیفیت در حسابرسی صورت‎های مالی


این استانداردها از 15 دسامبر 2022 اجرا می‎شوند


هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان‎بخشی(IAASB) همچنین برای حمایت از اجرای استانداردهای جدید، پایگاههایی را برای نتیجه‎گیری و طرح نظرات ایجاد کرده است که در وب سایت IAASB موجود است. مطالب بیشتر در این باره در سال 2021 منتشر خواهد شد.

 

 

 

منبع خبر: انجمن حسابداران خبره ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics