تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
دکتر بهشتی، در مراسم افتتاح پنجره واحد خدمات بازار سرمایه:

برداشتن گامی بلند در راستای تحقق شعار سال و مانع زدایی ها

معاون اجرایی سازمان بورس در مراسم افتتاح پنجره واحد خدمات بازار سرمایه و سامانه میزخدمت به افزایش نهادهای مالی اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد افزایش تعداد نهادهای مالی تحت نظارت سازمان از 750 نهاد به بیش از 1000 نهاد خواهیم بود که راه اندازی پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، می تواند گامی مهم در راستای شعار امسال و مانع­ زدایی ­ها بردارد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دکتر بهشتی سرشت، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، ضمن اعلام این خبر، گفت: پنجره واحد خدمات بازار سرمایه سازوکاری متشکل از یک واحد ارائه خدمات فیزیکی و سامانه الکترونیکی مرتبط با آن است.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گفته عضو هیئت مدیره سازمان بورس  پنجره واحد خدمات بازار سرمایه با همکاری نزدیک و صمیمانه­ی سازمان بورس و اوراق بهادار با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان روزنامه رسمی کشور و پست جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه هدف از راه­اندازی این پنجره، افزایش سرعت، کاهش هزینه، بهبود پاسخگویی، افزایش شفافیت، ایجاد هماهنگی بیشتر و استقرار وحدت رویه میان دستگاه­های مرتبط بوده است افزود: در حال حاضر 49 نوع مجوز مختلف مرتبط با نهادهای مالی و 20 نوع مجوز مختلف مرتبط با بازار اولیه وجود دارد که صدور تمامی آنها، مستلزم طی مراحل اداری در این ارگان ها و سازمان­هااست.

 

 

دکتر بهشتی سرشت ابراز امیدواری کرد با استقرار نمایندگان این سازمانها در پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، مراحل صدور مجوز و تاسیس نهادهای مالی، و نیز فرایندهایی همچون افزایش سرمایه شرکت­های پذیرفته شده در بورسها، با سرعت و سهولت بسیار بیشتری انجام پذیرد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به توسعه روزافزون بازار سرمایه و افزایش درخواست تاسیس نهادهای مالی جدید افزود: به زودی و طی چند ماه آینده، تعداد نهادهای مالی تحت نظارت سازمان از 750 نهاد به بیش از 1000 نهاد افزایش خواهد یافت که راه اندازی پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، می تواند گامی مهم در راستای شعار امسال و مانع­ زدایی­ها بردارد.

 

 

در جریان رویداد افتتاح پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، دکتر بهشتی سرشت از سامانه میز خدمت سازمان بورس و اوراق بهادار نیز رونمایی کرد و گفت: سامانه میزخدمت در راستای اجرای تصویب‌نامه شورای عالی اداری با عنوان"حقوق شهروندی در نظام اداری" پیاده‎‌سازی شده و به آدرس service.seo.ir برای عموم مردم قابل بهره‌برداری است.

 

 

معاون اجرایی سازمان بورس  به ویژگی های میز خدمت پرداخت و گفت: از جمله ویژگی هایی که در توسعه و پیاده‌سازی سامانه میزخدمت لحاظ شده می‌توان به اطلاع­رسانی شفاف خدمات، فرآیند گردش کار هر خدمت، مدارک و مستندات مرتبط با هر خدمت، قوانین و مقررات مربوطه، سوالات متداول، هزینه­های مورد نیاز برای دریافت خدمت، معرفی واحد و مسئول ارائه خدمت و همچنین  امکان اخذ نظرسنجی از متقاضیان هر خدمت اشاره کرد.

منبع خبر: پایگاه خبری بازار سرمایه
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics