تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رازهای بازار خرید و فروش بیت کوین در ایران

داشتن کیف پول تازه اول ماجرا است. برای خرید و فروش بیت‌کوین علاوه بر کیف پول، یک صرافی یا سامانه معاملات ارز دیجیتال لازم است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان به نقل از  سایت طلا، آن‌هایی که سرمایه‌گذاری را بلندمدت دیده‌اند، ولی ظرف شش ماه گذشته و در بازه یک ساله به ترتیب ۱۳.۶ درصد و ۲۹۲ درصد سود کرده‌اند. بررسی جستجو‌های اینترنتی کاربران فارسی‌زبان در گوگل، اما نشان می‌دهد ایرانی‌ها هنوز سخت دنبال پیدا کردن جواب سوالات خود درباره بیت کوین و ارز‌های دیجیتال هستند. علاوه بر قیمت روز بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال مثل کاردانو، بایننس کوین و ... مهمترین سوال آن‌ها این است که چطور بیت کوین خرید و فروش کنیم؟ آیا می‌توان در ایران هم روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد؟

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بیت‌کوین چطور خرید و فروش می‌شود؟

فکر کنید می‌خواهید به مغازه بروید و یک کیک بخرید. کیف‌پولتان را باز می‌کنید، پول را برداشته و به صاحب مغازه تحویل می‌دهید. یا می‌توانید این کار را از طریق کارت بانکی انجام دهید. به شرطی که قبل از آن به حساب بانکی‌تان پول واریز کرده باشید و با کشیدن کارت، مبلغ را به حساب فروشنده پرداخت کنید. بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال هم شرایط مشابهی دارند.

 

 

همه‌چیز از یک کیف پول شروع می‌شود. بعضی از آن‌ها سخت‌افزاری، بعضی دیگر موبایلی، کامپیوتری و آنلاین هستند. درست مثل کیف پول معمولی بیت‌کوین‌ها در این کیف پول‌ها قرار می‌گیرند. در ایران خبری از بیت‌کوین‌های سخت‌افزاری نیست، اما بعضا از انواع دیگر کیف پول ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. برخی توصیه می‌کنند از کیف پول‌های رسمی هر ارز دیجیتال استفاده کنید. چراکه امکان تحریم کاربران ایرانی در دیگر کیف پول‌ها وجود دارد. با یک جستجوی اینترنتی انواع و اقسام کیف پول‌ها پیش رویتان قرار می‌گیرند.

 

 

 

وقتی یکی از آن‌ها را انتخاب و در آن‌ها حساب کاربری مخصوص خودتان را ایجاد کردید، تازه در ابتدای راه قرار می‌گیرید. درست مثل کسی که حساب بانکی باز کرده و در ابتدا هیچ پولی در حسابش نیست، باید آن را شارژ کنید تا بتوانید خرید و فروش بیت‌کوین را شروع کنید. هر کدام از کیف پول‌ها یک کد عمومی و یک کد اختصاصی دارند. این دو کد مثل شماره حساب بانکی، معرف شما در بازار ارز‌های دیجیتال خواهد بود.

 

 

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف‌پول‌های ارز دیجیتال به انواع سخت‌افزاری، کاغذی، موبایلی، آنلاین و دسکتاپ تقسیم می‌شوند. کیف پول سخت‌افزاری مثل کارت بانکی یا یک فلش مموری هستند که با اتصال با کامپیوتر یا از طریق شناسه‌هایی که روی کارت نوشته شده قابل دسترسی هستند.

 

 

این مدل امن‌ترین کیف‌پول‌های دیجیتال هستند، اما در ایران به سختی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. کول والت مشابه کارت بانکی، Ledger nano، Trezor، Keepkey و Ballet Hardware از جمله معروف‌ترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری معروف در بازار ارز‌های دیجیتال هستند.

 

 


کیف‌پول‌های کاغذی چیزی شبیه دفترچه حساب بانکی است که روی آن کد‌های مربوط به کیف پول شما درج شده. از جمله این کیف‌پول‌های کاغذی می‌توان به BitAddress و bitcoin paper wallet اشاره کرد. کیف پول‌های موبایلی که بیشترین استفاده را بین کاربران ایرانی دارد، تنها یک اپلیکیشن ساده روی موبایل شما هستند. استفاده از آن‌ها نسبت به دیگر کیف‌پول‌ها ساده‌تر، اما امنیت آن‌ها کمتر است. از جمله معروف‌ترین اپلیکیشن‌های کیف پول موبایلی می‌توان به تراست ولت، کوینومی و اتمیک والت اشاره کرد.

 

 


کیف‌پول‌های آنلاین یا تحت وب چیزی شبیه حساب اینترنت بانک هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید بیت کوین را جابه‌جا کنید. سایت بلاکچین یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های آنلاین است. طرز کار این کیف‌پول‌ها به این شکل است که با ثبت نام در آن‌ها می‌تواند کیف پول اختصاصی خود را بسازید.

منبع خبر: سایت طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics