تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جستجو در آیین اصول اخلاقی بخش یازدهم: نقش و طرزفکر موردانتظار از حسابداران، با تمرکز بر جانبداری

مقاله «جستجو در آیین اصول اخلاقی هیئت استانداردهای بین المللی اخلاق حرفه ای برای حسابداران» که توسط معصومه امیری ترجمه شده است منتشر شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از حسابرس، بخش یازدهم درباره بیانیه ای بحث می کند که به تصویب رسیده اما هنوز لازم الاجرا نیست. این بیانیه از 31 دسامبر 2021 لازم الاجرا خواهد بود.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

حسابداران حرفه ای (PAs) در راستای انجام تعهدات خود زیر آیین اصول اخلاق حرفه ای و حمایت از مسئولیت حرفه برای اقدام در جهت منافع همگانی، باید انتظاراتی که از نقش آنها وجود دارد را درک کرده و طرزفکر مناسبی به کار بگیرند. پروژه نقش و طرزفکر هیئت استانداردهای بین المللی اخلاق حرفه‌ای برای حسابداران (IESBA) این تعهدات را در مقررات جدیدی روشن کرده که در تاریخ 31 دسامبر 2021 لازم الاجرا خواهد شد، و به کارگیری پیش از موعد آن نیز مجاز است. یک جنبه مهم در میان دیگر جنبه های مقررات جدید، تقویت اصل بنیادین واقع‌بینی است، که حسابداران حرفه ای را ملزم می کند که قضاوت حرفه ای یا قضاوت تجاری را بدون اثرپذیری از جانبداری، تضاد منافع، یا اثر غیرلازم یا اتکا اعمال کنند. این بخش به اثری که جانبداری می تواند داشته باشد و نقش و طرزفکر موردانتظار از حسابداران حرفه ای در براوردن انتظارات عمومی می پردازد.

 

 

 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics