تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۷ کار مهم که باید بعد از فارغ التحصیلی انجام دهید

فارغ التحصیل شدن از دانشگاه یکی از مهم ترین مراحل زندگی شما است که به پایان می رسد و بعد از آن باید خود را برای مرحله بعدی زندگی آماده کنید.

به گزارش لحظه نگر حَسمان به نقل از خبرگزاری سایت طلا، فارغ التحصیل شدن از دانشگاه یکی از مهم ترین مراحل زندگی شما است که به پایان می رسد و بعد از آن باید خود را برای مرحله بعدی زندگی آماده کنید.برخی از افراد قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند و در نتیجه مسیر آن ها کاملا مشخص است اما گروهی دیگر باید مرحله جدید زندگی خود را شروع کنند آن هم پیدا کردن شغل است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

۱. نگرانی درباره آینده شغلی امری طبیعی است

باید بپذیرید رسیدن به آرزوهای شغلی مسیر راحتی نیست و در یک مسیر مستقیم بعد از دانشگاه قرار ندارد.

 

۲. نقاط قوت خود را در نظر بگیرید

برای این کار می توانید از تست MBTI استفاده کنید. این سوالات را از خودتان بپرسید من چه مهارت هایی دارم؟ ویژگی های مثبت وجود من چه ‌چیزی است؟ چه کاری را به نحو احسن می توانم انجام دهم؟

 

۳. لیست کنید

در ابتدا مشاغلی را که به آن ها علاقه دارید و می توانید انجام دهید را لیست کنید و سپس مشاغلی را که از آن ها متنفر هستید لیست کنید. بنویسید که کدام یکی از جنبه های شغل برای شما مهم است و یا اینکه چه جنبه هایی از شغل برای شما مهم است درآمد و یا جنبه اجتماعی.

 

۴. فضای کار به چه میزان برای شما هیجان دارد

به این مسئله توجه کنید که در دانشگاه بیشتر در کلاس های پر جمعیت و شلوغ عملکرد بهتری دارید و یا کلاس های کم جمعیت. و یا این که عملکرد و بهتر و دقیق شما در انجام کارهای گروهی است و یا کارهای فردی، این مسئله نشان می دهد که شما می توانید در چه محیط و فضای کاری به راحتی کار کنید.

 

 

۵. به ادامه تحصیل و افزایش اطلاعات فکر کنید

شما برای اینکه بتوانید حتی در دوره تحصیلات تکمیلی نیز با افراد دیگر رقابت کنید باید به دنبال سمینارها، گواهی نامه ها و کلاس های مجازی بروید تا بتوانید جنبه های مهارتی های خود را افزایش دهید.

 

۶. تجربه خود را نظر بگیرید

باید واقعیت این موضوع که سطح توانایی، مهارت و تجربه کاری تان را در رابطه تا شغل مدنظرتان بسنجید و صادقانه ویژگی های خود را بررسی کنید. برای مثال ممکن است شما به پست مدیریت علاقه مند باشید اما باید در ابتدا به عنوان دستیار عمل کنید.

 

 

 

منبع خبر: سایت طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics