تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

معافیت نادو از پرداخت مالیات به آزمایشگاه کلن؛ ۱۲۵هزار یورو مسترد شد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اعلام کرد:‌ برای نخستین بار در روابط نادو و آزمایشگاه کلن، ۱۲۵ هزار یورو از این آزمایشگاه پس گرفته شد.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از وزارت ورزش، «مهدی علی نژاد» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و رییس شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران گفت: از ابتدای همکاری ایران نادو تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در صورتحساب‌های ارسالی به ایران مبلغ ۱۹٪ مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می شد. با توجه آنکه مالیات اشاره شده مبلغ قابل توجهی بود، مذاکره با آزمایشگاه برای حذف این بند در دستور کار قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در این زمینه مکاتبه زیادی با کلن انجام شد و با توجه به اثبات پرداخت مالیات به دولت توسط فدراسیون پزشکی که متولی هزینه‌های ستاد است، اداره مالیات آلمان متقاعد و نادو  از پرداخت مالیات معاف شد.

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: همچنین تمام مبالغ پرداختی های پیشین به کلن از سال ۲۰۱۶ نیز بررسی و در نهایت مبلغ ۱۲۵ هزار یورو قابل استرداد اعلام شد. براین اساس نادو به اندازه مبلغ فوق بستانکار شده و هزینه‌های آتی ستاد از این مقدار کسر و برای همیشه ۱۹٪ از صورتحساب های آتی نیز کسر خواهد شد.

 

علی نژاد در ادامه اظهار داشت: نادو در شرایط عادی هر سال بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ نمونه گیری با هزینه تقریبی ۲۰۰ تا ۲۶۰ هزار یورو انجام می‌دهد و کاهش ۱۹ درصدی به صرفه‌جویی چشمگیری منجر خواهد شد.

 

 

 

 

منبع خبر: وزارت ورزش
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics