تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
یکشنبه تا یکشنبه با خبرهای مسکن

"مسکن" و سایر اخبار مربوط به آن را در هفته ای گذشت، دنبال کنید

سواد و دانش مالی درگاه ورودی همه بازارها به خصوص مسکن نیز می باشد. برای مثال مزایا و معایب نرخ های بهره ی ثابت و متغیر در وام مسکن، مفاهیمی هستند که اگر از مهارتهای سواد مالی برخوردار باشید، آسان تر می توانید آن ها را درک کنید و تصمیم های آگاهانه تری بگیرید. ورود به بازار مسکن و سرمایه گذاری در این بازار در نظر عموم یکی از راهکارهای پر سود و افزایش درآمد است،از طرف دیگر برآورد بهای یک منزل و یا هزینه اجاره نیز در زمره اطلاعات سواد مالی محسوب می شود. بنابراین در ادامه قیمتهای هفتگی بازار مسکن تهران به عنوان مهمترین بازار در این رسته ارائه شده است.

 

یک خانه نقلی در تهران چند؟

 

باتوجه به افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر دیگر بسیاری از افراد به دلیل هزینه بالایی که برای خرید واحد بزرگ مورد نیاز است، تمایلی به خرید خانه‌های گران ندارند و واحدهای کوچک و نقلی را ترجیح می‌دهند. قیمت خانه‌های کوچک نیز باتوجه به اینکه کجای تهران قرار گرفته متفاوت خواهد بود؛ اما آگهی‌های موجود در پلتفرم‌های آنلاین حاکی از آن است که تعداد زیادی از این واحدها در منطقه10تهران به فروش گذاشته می‌شود. در ادامه به بررسی قیمت برخی از واحدهای نقلی که طی چند روز اخیر در آژانس‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت.

 

 

 

قیمت مسکن در غرب تهران

 

برای خرید خانه در غرب تهران، باید قیمت مسکن در هر محله را در نظر گرفت؛ چرا که قیمت مسکن حتی در هر کوچه هر یک از محله‌ها متفاوت است و گاه تفاوت قیمت‌های بسیار زیادی در خانه‌های یک محله وجود دارد که عوامل مختلفی در این تفاوت ارقام نقش دارد. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهایی که طی روزهای اخیر در آژانس‌های املاک غرب تهران برای فروش فایل شده است، خواهیم پرداخت.

البته این ارقام تنها نمونه‌ای از واحدهاست که در غرب تهران به فروش گذاشته شده و به طور مطلق قیمت مسکن در این محله‌ها را عنوان نمی‌کند. قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل متفاوت مختلف بوده و نمی‌توان قیمت دقیق مسکن در هر محله را برآورد کرد.

 

 

 

با یک میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

 

شاید در این روزها خرید یک خانه یک میلیارد تومانی در هر کجای تهران کار آسانی نباشد و اساسا در بسیاری از محله‌ها چنین امکانی وجود ندارد. در بسیاری دیگر از محله‌ها نیز تنها می‌توان یک خانه بسیار کوچک خریداری کرد که در ادامه به بررسی قیمت برخی از خانه‌های یک میلیارد تومانی که طی روزهای اخیر در آژانس‌های املاک شهر تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت.

البته پیش از هر چیز توجه داشته باشید، باتوجه به اینکه این واحدها تنها ارقام پیشنهادی مالک بوده و هنوز به فروش نرفته است، به طور دقیق قیمت مسکن را عنوان نمی‌کند؛ علاوه بر این موضوع، قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عواملی چون متراژ، سن بنا، امکانات و... متفاوت خواهد بود و هیچ عددی نمی‌تواند به طور مطلق قیمت مسکن در یک محله را عنوان کند.

 

 

 

یک خانه ۱۲۰ متری در تهران چند؟

 

در حال حاضر اگر قصد خرید یک خانه 120متری در تهران داشته باشیم، به سرمایه‌ای حداقل بیش از یک میلیارد تومان مورد نیاز است و حتی با یک میلیارد تومان سرمایه، در بسیاری از محله‌ها امکان خرید ملک وجود ندارد؛ چراکه متوسط قیمت مسکن در تهران به متری 30میلیون تومان رسیده است و این بدان معناست که خرید یک خانه 120متری در تهران به طور متوسط به بیش از 3میلیارد و نیم سرمایه نیاز دارد.

در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از خانه‌هایی که طی چند روز گذشته در آژانس‌های املاک شهر تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت. دقت داشته باشید که این ارقام تنها یک نمونه از فایل‌های موجود در هر محله است و به طور مطلق قیمت مسکن در این محله‌ها را عنوان نمی‌کند و قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل مختلف متغیر خواهد بود.

 

 

 

منبع خبر: تیم تولید محتوا حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics