تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پنج اولویت بازاریابی برای مربوط نگه داشتن موسسه‌ی حسابرسی خود در شرایط متاثر از ویروس کرونا

موسسات حسابرسی در حساس‌ترین نقاط با چالش بازاریابی روبرو می‌شوند، این‌که نمی دانند چه چیزی را اختصاص دهند، با چه کسانی باید همکاری کنند یا چگونه اقدام کنند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از انجمن حسابداران خبره ایران، در شرایطی مانند همه‌گیری که اکنون جهان را درگیر کرده، حتی بهترین استراتژی‌ها نیز دستخوش تغییر می شوند. اکنون که هرج و مرج ناشی از کووید 19 در حال کنترل است و جهان به آرامی با شرایط عادی جدید خود سازگار می شود، موسسات مجبور هستند نحوه‌ی انجام بخش عمده‌ای از فعالیت کسب و کار خود یعنی فروش، بازاریابی و ارائه‌ی خدمات را مجدداً ارزیابی کنند.

 

خواه به یک شخص متخصص متکی باشید یا تیم حرفه‌ای و یا عملیات خود را برون سپاری کنید، توانایی شما در اولویت قرار دادن عملکرد بازاریابی و فروش می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص نمایید آیا موسسه‌ی شما بازنده‌ی ویروس همه گیر کروناست یا پیروز.

 

از کجا شروع کنیم؟

اول و مهم‌ترین مسئله این است، که موسسه‌ی شما باید اطمینان حاصل کند که یک استراتژی به خوبی مرتبط برای حفظ تجارت در وضعیت موجود و ایجاد مزیت رقابتی جدید برای کسب و کار در این دنیای جدید و مجازی دارد. این استراتژی بازاریابی متفکرانه باید با اهداف موسسه مطابقت داشته باشد و با تاکتیک هایی، حمایت از رشد تقویت کند.

 

در این‌جا پنج نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1. وب سایت

اگر وب سایتی با عملکرد بالا ندارید، وب سایتی که به وضوح ارزش آفرینی موسسه را نشان می‌دهد، اکنون زمان آن فرارسیده است یک وب سایت جدید ایجاد نمایید. تصمیم گیری‌های جدید با آگاهی مجازی بیش‌تر از برند شما آغاز می‌شود. وب سایت موسسه نخستین جایی است که چشم اندازهای همکاری با موسسه‌ی شما را در اختیار افراد قرار می‌دهد. آیا آن‌چه در وب سایت شما ارائه می‌شود بازتاب خوبی از شخصیت و ظرفیت‌های موسسه‌ی شماست؟ آیا جست وجو و قابلیت یافتن اطلاعات مورد نظر آسان است؟

 

اهمیت دارد بدانید، اگر موتور جست وجوگر شما به روز نیست، این مشکل را برطرف کنید. در حال حاضر گوگل در هر ثانیه تقریباً 70،000 درخواست جست وجو را پردازش می‌کند. این پلتفرم بیش از 200 عنصر را در نظر گرفته است تا به افراد کمک کند آن‌چه را که جست و جو می‌کنند، بیابند. بدون یک وب سایت دقیق و به روز، میزان بازدید، چشم انداز و جذابیت موسسه‌ی شما از بین می رود. اگر می خواهید بودجه‌ی خود را کاهش دهید، آن‌چه که مربوط به وب سایت و فعالیت مجازی‌تان است را تغییر ندهید. این کار یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

 

2. محتوا

یکی از موضوعات رایج که در همه گیری خود را نشان داد، حجم عظیم اطلاعات موجود بود که تنها مقدار اندکی از آن واقعاً مرتبط بود. محتوای کار اصلی انجام شده در موسسه‌ی شما، نشان دهنده‌ی تفکر رهبری شماست. اگرچه وقت گیر است و می‌تواند استرس زا باشد. اما محتوای انحصاری، موسسه‌ی شما را از رقبای خود متمایز می‌کند، به ویژه در دنیای مجازی کنونی. نه تنها محتوای انحصاری ایجاد شده‌ی خود را به شکل یکپارچه در وب سایت، وبلاگ و لینکداین خود نمایه کنید، بلکه آن را مستقیماً برای مشتریان ارسال کنید. بازاریابی از طریق ایمیل هنوز یک ابزار بازاریابی واقعاً موثر است، به ویژه هنگامی که شخصی سازی و تقسیم بندی شده باشد تا صنعت و علایق خاص مشتریان را برآورده سازد. کمپین‌هایی را ایجاد کنید و ساخت محتوا را با گرافیک و ویدئو تقویت کنید. مشتریان از اطلاعاتی که واقعی است، به موقع منتشر می‌شود و مربوط به نیاز آن‌ها است به شدت استقبال می‌کنند. ترجیحاً بدون نیاز به جست وجوی خیلی سخت. اگر آن‌ها چنین محتوایی را از شما دریافت نکنند، آن را از موسسه‌ی دیگری دریافت می‌کنند.

 

 

 

3. لینکداین (سرویس شبکه‌ی اجتماعیِ تجاری)

لینکداین، بزرگ‌ترین سکوی اطلاعاتی حرفه‌ای برای شناسایی مخاطبان است. اکثر مردم لینکداین را ابزاری ضروری برای شناسایی مخاطبان جدید یا ارتقای کسب و کار می دانند. برندهایی که نتایج تحقیقات کاربردی، اخبار و ایده‌های تازه را در لینکداین منتشر می‌کنند، نه تنها مخاطبان زیادی پیدا می‌کنند، بلکه الگوی حمایتی را نیز پیدا می‌کنند که برای جست وجوهای گوگل  و پاسخگویی به سایر رسانه‌های اجتماعی لازم است. محتوای ارسال شده در لینکداین به دارندگان این الگوی حمایتی یک امتیاز اضافی می‌دهد، و بیش‌تر از هر شکل دیگر از رسانه‌های اجتماعی به وبلاگ‌ها و وب سایت‌های آنان مراجعه می‌شود. دو عنصر لینکداین که باید درگیر شوند عبارتند از:  مشخصات موسسه‌ی شما و مشخصات حرفه‌ای شما. صفحه‌ی موسسه‌ی شما در لینکداین باید این اطلاعات را فراهم نماید. این‌جا همان جایی است که شما در مورد صنعت خود و فرآیندهای آن و میزان فعالیت موسسه‌ی خود در زمینه‌های مهم برای مشتریان و چشم اندازهای آتی صحبت می‌کنید.مشخصات موسسات شما جایی است که اشتیاق و حرفه‌ای بودن شما را نشان می دهید. این فرصت خوبی است که ارزش‌ آفرینی موسسه‌ی خود را نشان دهید. 

 

4. ارتباطات داخلی

از آن‌جا که اکنون نیروی کار موسسات از راه دور فعالیت می‌کنند، حفظ فرهنگ سازمانی موسسه چالش برانگیز است. این‌جاست که باید یک برنامه‌ی ارتباطی داخلی مناسب ارائه ‌شود. ارتباطات داخلی برای حمایت از اهداف موسسه و ایجاد انسجام در بین کارکنان حیاتی است. یک برنامه‌ی ارتباطی داخلی مناسب افراد را با فرهنگ سازمانی موسسه پیوند می‌دهد و باعث بهبود روحیه می‌شود.کارکنان آگاه، متعهد نیزهستند و کارکنان متعهد بهره وری بالاتری دارند، تجارب بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کنند و احتمالاً  توسط کارفرمایان خود حفظ می‌شوند. همسویی فرهنگی و هنگامی که ارتباط به درستی برقرار شود، موسسه را به  مکانی تبدیل می‌کند که کارکنان آن را دوست دارند، و کار حرفه‌ای و  رشد در آن تقویت می‌شود.

 

5. اندازه‌گیری و ارزیابی

بازخوردها( میزان قراردادها و مشتریان)  از تعامل با شبکه‌های اجتماعی و بازدید از وب سایت را ارزیابی کنید. سپس اگر لازم است، برنامه و محتوای خود را تغییر دهید، و مجدداً تنظیم کنید. عملکرد شما منوط به جست‌ و جوی اطلاعات پیرامون موسسه‌ی شما، تفسیر مشتریان از شما و در صورت لزوم تغییر مسیر است. هیچ یک از کارهایی که انجام می‌دهید نمی‌تواند موثر باشد، مگر این‌که آن‌ها را ارزیابی نمایید. 

منبع خبر: انجمن حسابداران خبره ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics