تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لزوم راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا بر مبنای مزیت‌های بومی

در راستای اجرایی‌سازی سند راهبردی کشوردرامور نخبگان و با هدف ایجاد فرصت فعالیت برای صاحبان استعدادهای برتر و نخبگان در مناطق مختلف با ایجاد سازوکارهای حمایتی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و مهارتی، وبینار آموزشی کسب‌وکارهای خلاقانه در حوزه گل و گیاهان زینتی به همت بنیاد نخبگان استان گیلان برگزار شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از مدیر اینفو، مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان گیلان با اشاره به لزوم راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا بر مبنای مزیت‌های بومی، گفت: هر منطقه دارای موقعیت و داشته‌های منحصربه‌فردی است که باید از آنها برای ایجاد کسب‌وکارهای نوآورانه بهره برد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی با اشاره به امکانات موجود در ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی، شهر لاهیجان را یکی از مناطق مستعد در این بخش دانست و افزود: وجود باغات سرسبز چای در این شهرستان و همچنین استقرار مراکز آموزشی و پژوهشی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی، پژوهشکده چای و سازمان چای کشور، لاهیجان را به منطقه‌ای با ظرفیت برای توسعۀ کسب‌وکارهای نوپا تبدیل کرده است.


اصفهانی ادامه داد: ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز تحقیقاتی کشور در ایجاد کسب‌وکار خلاقانه است.


در بخش دیگری از این برنامه، پاداشت؛ رییس ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی نیز ضمن معرفی و ذکر تاریخچه این مرکز، به آخرین دستاوردها و یافته‌های این ایستگاه اشاره کرد.


وی در ادامه پیرامون موضوعات روز این بخش و محورهای مانند: استفاده از ضایعات کشاورزی برای تولید بسترهای کشت، کشت‌های بدون خاک، تنوع گیاهی و گیاهان جدید زینتی، نحوه طراحی و اجرای سایبان‌ها و اهمیت آنها در پرورش گیاهان، ارقام وارداتی انواع تمشک‌ها و آزمایش سازگاری ارقام وارداتی بلوبری و سایر گونه‌های گیاهی، نکاتی را مطرح کرد.


در این برنامه که با همکاری دانشگاه‌های گیلان، فرهنگیان، فنی‌و‌حرفه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد، شرکت‌کنندگان از محل ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی در شهر لاهیجان استان گیلان نیز بازدید کردند.

 

 

 

منبع خبر: مدیر اینفو
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics