تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضعف صنایع چهارمحال و بختیاری در حمایت مالی از تیم‌های ورزشی

دیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: به‌دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و تحریم‌های تحمیل‌شده بر کشور، چرخش مالی در شرکت‌ها و صنایع استان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و اجازه حمایت مالی از تیم‌های ورزشی استان به این صنایع داده نمی‌شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ایسنا، حمید کریمی خصوص وضعیت حمایت‌های مالی توسط صنایع چهارمحال و بختیاری از تیم‌های ورزشی، اظهار کرد: تنها چهار شرکت بزرگ شامل سیمان، پتروشیمی لردگان، ورق خودرو و فولاد به‌عنوان صنایع مادر در استان شناخته می‌شوند و شرکت پتروشیمی لردگان به‌تازگی وارد چرخه اقتصادی شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه تعداد صنایع مادر در چهارمحال و بختیاری کم است، افزود: این صنایع، زیرمجموعه شرکت‌های اقماری استان‌های دیگر هستند و تصمیم‌گیری توسط آنان صورت می‌پذیرد، به‌علاوه به‌دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و تحریم‌های تحمیل‌شده بر کشور، چرخش مالی در این شرکت‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و اجازه حمایت مالی از تیم‌های ورزشی استان به این صنایع داده نمی‌شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: نکته دیگر این است که شرکت‌های صنعتی بزرگ،‌ نیازمند تبلیغ نیستند و به اندازه کافی فروش دارند، ضمن اینکه معمولا رقم پیشنهادی به تیم‌های ورزشی توسط این شرکت‌ها، ناچیز است.

 

کریمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته کمک حدود یک میلیارد تومانی از سوی فولاد سفیددشت و در سال‌جاری، کمک ۱۰۰ میلیون تومانی توسط شرکت ورق خودرو به تیم فوتبال بانوان استان که به لیگ برتر راه پیدا کرد، صورت گرفت، همچنین مساعدت ۴۵ میلیون تومانی نیز به سه نفر از ورزشکاران استان که به المپیک امسال راه یافتند، انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۵۱ تیم از چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر حضور دارند، بیان کرد: بسکتبال، فوتبال بانوان و تیم پاورلیفتینگ در لیگ برتر و تیم‌های هندبال و والیبال در لیگ دسته دو و یکی از تیم‌های فوتسال استان در لیگ یک حضور دارند.

 

کریمی تاکید کرد: متاسفانه نگاه صنایع به تیم‌های ورزشی، نگاهی تکدی‌گرایانه بوده که این مسئله زیبنده ورزش نیست، شرکت‌های خصوصی و صنایع به‌ویژه صنایع کوچک باید متوجه شوند که اگر در ورزش سرمایه‌گذاری کنند به سود آن‌ها است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در پایان ادامه داد: از آن‌جا که ورزش‌های تیمی مانند فوتبال و فوتسال پرطرفدار هستند، معمولا سرمایه‌گذاری بر این ورزش‌ها صورت می‌گیرد، در صورتی که ورزش‌هایی مانند کشتی، دوومیدانی، تیراندازی با کمان و ووشو شرایط مساعدی برای پیشرفت دارند.

 

 

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics