تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کار مخابرات به بی حرمتی به مشترکان رسید

گویا داستان عجایب شرکت مخابرات ایران را پایانی نیست و علیرغم انتقادات زیادی که در طی سالهای گذشته به رفتارهای خارج از عرف و منطق مسئولان این شرکت در برخورد با مشتریان شده است...

 

و البته با هر لحنی که بوده پاسخ مناسبی از سوی این شرکت به خود ندیده – همچنان هزار و یک شب مخابرات و داستان های عجیب شهرزادهای این شرکت ادامه دارد. در جدیدترین پرده اما مخابرات مشترکان خود را بی انصاف خطاب میکند!

 

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تابناک، گویا داستان عجایب شرکت مخابرات ایران را پایانی نیست و علیرغم انتقادات زیادی که در طی سالهای گذشته به رفتارهای خارج از عرف و منطق مسئولان این شرکت در برخورد با مشتریان شده است – و البته با هر لحنی که بوده پاسخ مناسبی از سوی این شرکت به خود ندیده – همچنان هزار و یک شب مخابرات و داستان های عجیب شهرزادهای این شرکت ادامه دارد. در جدیدترین پرده اما مخابرات مشترکان خود را بی انصاف خطاب میکند!

 

 

اکنون مدت مدیدی است که سرویس های اینترنت شرکت مخابرات با افت شدید کیفیت مواجه است و مشترکانی که به لطایف الحیل مجبور به استفاده از اینترنت این شرکت هستند – به دلایل عدیده از جمله عدم توان ارائه خدمات از سوی شرکت های دیگر – با مشکلات عدیده برای برقراری ارتباط و دسترسی اینترنتی بر بستر خدمات ارائه شده از سوی این شرکت مواجه هستند.

 

 

نکته جالب در آنجا است که گویا مسئولان شرکت مخابرات حاضرند تا تمامی کائنات را در مشکل عدم کیفیت خدمات و سرویس های خود مسبب و مقصر بدانند، اما ذره ای به فکر ارتقای خدمات و کیفیت این سرویس ها نباشند. این در حالی است که اخیرا این شرکت با همراهی دولت موفق شده است تا علاوه بر افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت و همچنین راه اندازی خط ثابت تلفن، بخشی از هزینه های خود را از جیب مشتریان بیرون کشیده و جبران کند.

 

 

اما جالب ترین نکته در جدیدترین پرده از داستان های شرکت مخابرات این است که اخیرا معاون شرکت مخابرات استان تهران در مواجهه با انتقادات شدید رسانه ها از پایین بودن کیفیت اینترنت این شرکت اظهار نظری عجیب و غریب و قابل تامل کرده است. کامران کاظمی دلیل افت کیفیت در سرعت اینترنت مخابرات را استفاده غیر منصفانه ۴۰ هزار مشترک از پهنای باند عنوان کرد!

 

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نحوه سرویس‌دهی به مشترکان مخابرات، از اینترنت نامحدود و غیرحجمی به اینترنت حجمی تغییر یافته است، افزود: اما برخی مشترکانی که قراردادهایشان مربوط به سال‌های قبل است همچنان از اینترنت نامحدود استفاده می‌کنند؛ این موضوع نحوه سرویس‌دهی ما را با اشکال مواجه کرده است.

 

 

کاظمی با بیان اینکه سقف زمانی در نظر گرفته شده در قراردادهای مخابرات یکساله است، تصریح کرد: چنانچه مشترک نسبت به تمدید قرارداد خود پس از یک سال اقدام نکند، این قرارداد به صورت اتوماتیک برای سال بعد نیز تمدید می‌شود؛ به همین دلیل مشترکانی که از اینترنت نامحدود استفاده می‌کنند و قراردادشان مربوط به سال‌های قبل است، همچنان از این قرارداد بهره می‌برند.

 

 

معاون شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه به همین دلیل نمی‌توان اینترنت مشترکان نامحدود را تخلیه کرد، ادامه داد: استفاده غیرمنصفانه برخی از این مشترکان سبب شده که درصد بسیاری از پهنای باند اینترنت در تهران به این تعداد مشترک اختصاص پیدا کند.

 

 

اظهارات معاون شرکت مخابرات استان تهران و بی انصاف خطاب کردن مشترکان در حالی است که موضوع اینترنت مخابرات و کیفیت فاجعه آن موضوعی مربوط به امروز و دیروز هم نیست. تقریبا از زمانی که این شرکت اقدام به ارائه اینترنت کرده است، موضوع اینترنت مخابرات یکی از دردسرهای بزرگ مشترکان بوده است.

 

 

به گفته کاظمی 700 هزار مشترک این شرکت از اینترنت نامحدود استفاده میکنند و اکنون 40 هزار مشترک «بی انصاف» مسبب عدم کیفیت اینترنت باقی مشترکان این شرکت شده است.

 

 

سوال این است که در کجای دنیا یک شرکت خدمات رسان اینترنت مشترکان خود را با چنین الفاظی خطاب میکند؟ آیا مشکلات فنی شرکت مخابرات که خود کاظمی نیز به آنها اشاره کرده است، را باید به پای مشترکانی که از حق قانونی خود برای استفاده از اینترنت بهره میبرند، نوشت؟ اساسا کدام یک از شرکت های دیگر در ایران یک چنین برخوردی را با مشترکان خود داشته است که اکنون شرکت مخابرات ضعف های مدیریتی و فنی خود را در ارائه اینترنت مناسب به مشترکانی که دست ایشان برای گرفتن اینترنت از دیگر شرکت ها بسته شده، به گردن آنها می اندازد؟

 

 

شنای خلاف جهت شرکت مخابرات

نکته قابل تامل دیگر در اظهارات کاظمی این است که وی صراحتا اعلام کرده در حال تعریف روشی از لحاظ فنی برای حل این مشکل هستیم. اما این مشکل قرار است چگونه حل و رفع شود؟ با تغییر اینترنت مشترکان از نا محدود به حجمی! وی بیان کرده است: به زودی با این تعداد مشترک مذاکره خواهیم کرد تا اینترنت خود را به صورت حجمی تغییر دهند.

 

 

کاملا مشخص است که منظور کاظمی از «مذاکره» با مشترکان چیست. زیرا در همین چند روز اخیر اینترنت بسیاری از مشترکان نا محدود مخابرات قطع شده است و به این ترتیب مسئولان این شرکت واژه «مذاکره» را نیز در قاموس خود رمز گشایی کردند!

 

 

این گفته های کاظمی در حالی است که در حدود یک ماه قبل معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خبر از آن داده بود که قرار است به زودی اینترنت ثابت از حجمی به سرعتی تغییر کند. معاون رگولاتوری با صراحت بیان کرده بود که مدل جهانی ارائه اینترنت ثابت، حجمی نیست و سرعتی است و در ایران نیز به زودی این تغییر اساسی ایجاد خواهد شد.

 

 

وی بیان کرده بود که محتوای بزرگتر باید راحت تر به دست مردم برسد و محدودیت‌های حجم حذف شود که سرویس‌های حجیم اغلب ویدئویی و داخلی است.

 

 

حال سوال این است که در این شرایط چگونه شرکت مخابرات به شکلی سر خود تصمیم به آن گرفته است که مشکل عدم کیفیت و مشکلات فنی خود در ارائه اینترنت به مشترکان را با حجمی کردن اینترنت آنها پاسخ دهد؟ آیا این تصمیم شرکت مخابرات یک عدول اساسی از حقوق اصلی مشترکان اینترنت و بی اعتنایی واضح به دستورالعمل های تعیین شده از سوی نهادهای نظاراتی بالا دستی نیست؟

 

 

البته کاملا مشخص است که چرا شرکت مخابرات این چنین بی پروا به مشترکان خود بی حرمتی کرده و دستورالعمل های نهادها را نیز به هیچ می انگارد.

در حالی که نهادهای بالا دست همچون سازمان تنظیم مقررات اخیرا با تغییر هیئت مدیره شرکت مخابرات و تعیین معاون سابق محمود واعظی وزیر ارتباطات، به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت، رسم مماشات را با یکی از بی کیفیت ترین ارائه دهندگان خدمات در بین شرکت های رقیب پیش گرفته است، توقعی نیز بیش از این از این شرکت و مسئولان و مدیران آن نمیرود.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics