تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

8 دستورالعمل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای واحدهای دانشگاهی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای 8 دستورالعمل فرهنگی را به واحدهای دانشگاهی ابلاغ و اجرای آن برای دانشگاه را ضرورتی مهم تلقی و بر رعایت همه‌جانبه آن تاکید کرد.

 

دکتر ابراهیم کلانتری در بخشنامه‌ای به رؤسای واحدهای مرکز استان (دبیران هیات امنای استان‌ها)، روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی و فرهنگی و جلوه آن در جامعه مسئولیت‌های مهمی است که بر عهده همه اقشار جامعه بویژه مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه است و در این میان دانشگاه به عنوان نماد آزادفکری و آزاداندیشی و محلی برای تضارب افکار و اندیشه‌های گوناگون، می‌تواند نقش مهمی در رستگاری جامعه ایفا کند.

 

پر واضح است که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ علمی و فرهنگی برآمده از نظام مقدس جمهوری اسلامی در هدایت بخش عظیمی از جوانان کشور نقش آفرین بوده است. از سویی اصلاح نگرش و رویکرد با تاکید بر اهداف و راهبردهای حوزه فرهنگی، لازمه تغییر در هر مجموعه است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این مهم برکنار نیست. از این رو در دوره مدیریت جدید این دانشگاه، مجموعه مواردی در زیر مورد اشاره قرار می‌گیرد که اجرای آن برای دانشگاه ضرورتی مهم تلقی شده و تأکید بر رعایت همه جانبه آن از هر یک از واحدهای دانشگاهی انتظار می‌رود:

 

1- شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به عنوان مرکز اصلی هدایت و تصمیم‌گیری برای نامه‌های فرهنگی در واحدهای دانشگاهی است و برگزاری جلسات و تصمیمات آن اهمیت فراوان دارد. از این‌رو انتظار می‌رود روسای محترم واحدهای دانشگاهی به عنوان روسای این شورا با شرایط مندرج در بخش چهارم از ماده 12 «آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری» مصوب جلسه 684 مورخ 1389/12/10 شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسات شورای فرهنگی را به صورت منظم و فعال تشکیل داده و ضمن رصد مستمر فضای فرهنگی دانشگاه، سیاست‌گذاری بهینه و رسیدگی به مسائل روزمره فرهنگی، نسبت به انجام وظایف مندرج در آیین‌نامه یاد شده، اقدام و صورتجلسه شورای فرهنگی را به اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ارسال کنند.

منبع خبر: آنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics