تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مشکلی در تامین مرکبات شب عید وجود ندارد

رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره‌سازی، مشکلی در تامین مرکبات شب عید وجود ندارد.

 

حیدرپور رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران، از ذخیره‌سازی مرکبات شب عید خبر داد و گفت: سهمیه مرکبات ذخیره شب عید استان‌های شمالی ۳۰ هزار تُن است که از دو هفته گذشته با مباشرت سازمان تعاون روستایی، تشکل‌های استان، سورتینگ‌داران و باغداران مرکبات شب عید در سردخانه‌ها در حال ذخیره‌سازی است.

 

به گفته وی تا‌کنون ۱۵ هزار تُن قرارداد ذخیره‌سازی و انتقال به انبارها به تفکیک سهمیه هر استانی صورت گرفته است.

 

حیدرپور با اشاره به اینکه مشکلی در ذخیره‌سازی میوه شب عید وجود ندارد، افزود: پرتقال بیش از نیاز داخل در کشور وجود دارد به طوریکه دولت برای حمایت از صادرات به صادرکنندگان تسهیلات با بهره ۱۴٫۵ درصد و در قبال صادرات پرتقال، موز با تعرفه ۵ درصد وارد می‌کنند.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران ادامه داد: با توجه به تولید مناسب پرتقال، ذخیره‌سازی آغاز شده است تا در صورت التهاب بازار شب عید مرکبات ذخیره‌سازی شده به بازار عرضه شود.

 

وی با اشاره به اینکه پرتقال‌های ذخیره‌سازی شب عید از کیفیت مناسبی برخوردار هستند، افزود: اکنون پرتقال شب عید در سایزهای ۱۸۰ تا ۱۹۰ گرمی با نرخ هر کیلو ۲ هزار تومان از باغداران خریداری می‌شود.

 

روزهای پایانی برداشت نارنگی

حیدرپور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه برداشت نارنگی در مازندران روبه پایان است، بیان کرد: نارنگی قابلیت انبارداری ندارد و تنها مقداری در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی می‌شود.

 

وی در پاسخ به این سؤال که نارنگی در بازار تهران با قیمت‌های بالایی عرضه می‌شود، افزود: با توجه به تولید و عرضه مناسب نارنگی، قیمت نارنگی درمراکز تولید متعارف است.

 

۵۰هزار تُن کیوی صادر شد

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برداشت کیوی به پایان رسید، اظهار کرد: امسال ۱۸۰ هزار تُن کیوی در استان تولید شد که براساس آمار ۵۰ هزار تن از این میزان در ۹ ماه نخست سال صادر و مابقی در انبارها موجود است.
وی مجموع تولید مرکبات استان مازندران را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن اعلام کرد.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

صفیه مزیدی شرف آبادی |   1396/11/01 13:40:59   |
0     0
ک- فرماندار شهرستان اراک گفت: میوه شب عید امسال در استان مرکزی با توجه به نیاز و جمعیت شهرستان ها توزیع شود تا به اندازه کافی و به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد.
حسین بختیاری در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در ماه های پایانی سال و نزدیک شدن عید نوروز، ستاد تنظیم بازار شهرستان اراک با هدف بررسی شرایط بازار، نظارت بیشتر بر بازار، کنترل قیمت ها و جلوگیری از گرانفروشی همچون سال های گذشته کار خود را آغاز کرده است.

فرماندار شهرستان اراک افزود: طی مصوبه ها و دستورالعمل های صادره قرار شد که تعاون روستایی استان نسبت به تامین میوه و مرکبات شب عید با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب اقدام کند.

بختیاری ادامه داد: این اتحادیه امسال خرید یک هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب را برای استان مرکزی پیش بینی کرده که انتظار داریم سهمیه شهرستان اراک در توزیع میوه شب عید، با توجه به جمعیت و شرایط آن، منطقی دیده شود.

فرماندار شهرستان اراک بیان داشت: مقرر شده اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هر کدام ۱۰ تیم نظارتی تشکیل دهند و ضمن سرکشی و بازدید اصناف و حوزه های تحت نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت، نتیجه بازرسی به صورت هفتگی به دبیرخانه ستاد تنظیم بازار در فرمانداری اعلام گردد تا تصمیمات لازم و موثر اتخاذ شود.

وی در مورد وضعیت توزیع تخم مرغ هم تصریح کرد: براساس گزارش های اعلام شده، هم اکنون میزان تولید تخم مرغ در استان روزانه ۱۰۰ تن است که از این مقدار مصرف استان ۵۰ تن می باشد و مصوب شده نظارت بر بازار تخم مرغ به گونه ای باشد که تخم مرغ در بازار به قیمت هر کیلوگرم شش هزار تومان عرضه شود.

فرماندار شهرستان اراک اظهار داشت: نماینده صنف پروتئین شهرستان اراک هم اعلام کرده که برای پایان سال مشکل تامین انواع گوشت و مرغ وجود ندارد و گوشت با قیمت مناسب در بازار عرضه می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics