تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مجلس حقوق‌های بالا را تعدیل می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان کار کمیسیون تلفیق در هفته جاری و لزوم تغییراتی در مفاد بودجه ۹۷ به‌منظور کاهش یا افزایش دریافتی کارمندان دولت، گفت: حقوق‌های بسیار را باید تعدیل کنیم.

 

حاجی‌بابایی از بررسی لایحه بودجه از روز هفتم بهمن‌ماه در صحن علنی مجلس خبر داد و افزود: سخت‌گیری‌های در بودجه باید متعادل شود و حقوق‌ها در فضایی مصوب شود که ضمن رعایت عدالت، سخت گیری‌ها به حداقل برسد.

 

وی با بیان اینکه باید حقوق‌های بسیار را تعدیل کنیم، گفت: کمیسوین تلفیق باید جدول یارانه‌ها را بر اساس برنامه ششم در بودجه قرار می‌داد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد هدفمندی آورده شود ولی فقط ۳۷ هزارمیلیارد تومان -مطابق پیشنهاد دولت- در جدول قرار گرفت.

 

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ۶۳ هزار میلیارد تومان از محل درآمدزایی هدفمندی یارانه‌ها در بودجه عمومی کشور جایی نخواهد داشت، تصریح کرد: این مسئله فشاری سنگین بر دستگاه‌های اجرایی و بی انضباطی مالی را بدنبال خواهد داشت و این مورد باید اصلاح شود.

 

وی در عین حال به عدم افزایش قیمت بنزین اشاره و تاکید کرد بسیاری اصلاحات باید در صحن علنی صورت گیرد و افزود: کسانی‌که تا ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، بین صفر تا ۱۸ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

 

حاجی‌بابایی در توضیح این مطلب گفت: کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، تا ۱۸ درصد به دریافتی او اضافه می‌شود و کسی که درآمدی ۵ میلیون تومانی دارد، چیزی به حقوق او اضافه نمی‌شود و دولت باید این کار را با شرایط آئین نامه‌ای انجام دهد.

 

این نماینده مجلس اضافه کرد: کمیسیون اعلام کرد حقوق‌های ۵ میلیون به بالا هیچ افزایشی نخواهد داشت که ممکن است برای عده‌ای قدری سخت گیرانه باشد که باید برای آن فکری اندیشیده شود. همچنین حقوق‌های تا دو میلیون و سیصد هزار تومان معاف از پرداخت مالیات هستند.

 

حاجی‌بابایی اظهار کرد: در مورد دریافتی هیئت علمی دانشگاه‌ها و مشاغل پژوهشی باید با رعایت و دقت بیشتری پیگیری کنیم.

منبع خبر: شهرخبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics