تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

واردات‌مان بی‌رویه و بدون مرز بود

نماینده ماه‌نشان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های تخصصی باید اقلام تخصصی مورد نیاز خود را به دولت اعلام کنند.

 

 

سیدمرتضی خاتمی، نماینده مردم ماه‌نشان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اینکه برنامه مجلس برای افزایش صادرات و کاهش واردات در سال آینده چه خواهد بود؟ گفت: مجلس برای افزایش صادرات و کاهش واردات در قالب برنامه ششم توسعه و هم در مورد بودجه سنواتی تدابیری اندیشیده است ولی ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که سبب می‌شود گاهی وارداتمان بی رویه و بدون منطق می‌شود و این تناقضات، مشکل ساز است.

 

وی تشریح کرد: اگر ما این هدف را رعایت کنیم که در چه زمینه‌هایی نیاز به واردات نداریم که به خودکفایی برسیم و در چه زمینه‌هایی باید به واردات متکی شویم مشکلاتی که امروز وجود داشت، به وجود نمی‌آید.

خاتمی با اظهار اینکه در تمامی موارد خواستیم به خودکفایی برسیم، افزود: حتی پیشرفته‌ترین کشورها نیز در این زمینه ممکن است به مشکل بخورند.

 

حتی کشورهایی که توسعه‌یافته هستند را مشاهده می‌کنیم که اقلام و کالاهای خاصی مشمول هدف‌گذاری تولید ملی و تولید داخلی‌شان است و بعضی از اقلام را وارد می‌کنند بنابراین مرزی قائل نشده‌ایم.

 

وی افزود: واردات اقلامی که در داخل تولید می‌شود الزامی نیست. اقلامی که در داخل تولید می‌شود را نیز وارد می‌کنیم، حتی مواردی که تولید نداریم را هم وارد می‌کنیم بنابراین تمایز و مرزبندی وجود ندارد و این سبب بروز مشکل می‌شود.

 

نماینده ماه‌نشان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که برنامه مجلس برای اینکه با مشکلاتی در این زمینه مواجه نشویم چیست؟ گفت: مجلس در قالب برنامه ششم توسعه بودجه‌های سنواتی معمولا با هدف‌گذاری سعی می‌کند قوانین را رعایت کند.

مجلس لازم است به صورت جد به این بخش وارد شود و کمیسیون‌های تخصصی در خصوص اقلام تخصصی مورد نیاز خود را باید به دولت اعلام کنند.

 

 

منبع خبر: تجارت نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics