تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حمایت معاونت علمی در دانش‌بنیان شدن گروه‌های برگزیده ماراتن

پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: دغدغه امروز معاونت علمی فرهنگ سازی و زیست‌بوم دانش‌بنیان است. افراد در کنار فعالیت‌های فردی و شخصی باید بتوانند به شکل تیمی کار جمعی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما دارای افراد مستعد و خوبی در حوزه تولید محتوا است. چنین رویدادی می‌تواند کمک‌کننده باشد تا ایده‌ها در چرخه تجاری سازی از ایده تا محصول قرار گیرند.


کرمی با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران گفت: معاونت مانند یک حامی در کنار شرکت‌کنندگان این رویداد است و در نظر داریم تا ۱۰ تیم برگزیده از ۳۳ تیم شرکت‌کننده در این ماراتن را در چرخه ثبت شرکت دانش‌بنیان قرار دهیم و اگر این تیم ها بتوانند شاخصه ها و صلاحیت لازم را کسب کنند به صورت شرکت دانش بنیان نوپا ادامه مسیر دهند و از سبد تسهیلات معاونت بهره مند شوند. 


وی افزود: البته این گروه‌ها باید در ابتدا شرایط امتیازهای لازم برای ثبت یک شرکت دانش‌بنیان را اخذ کنند، پس‌ از آن معاونت علمی در این مسیر حمایت‌های مورد نیاز را که به صورت مادی، معنوی، مشاوره‌ای است صورت خواهد داد.


مرتضی موسویان، رئیس رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت:‌ مجوز کسب و کار دیجیتال به جوانان علاقه‌مند و با استعداد به‌صورت رایگان داده می‌شود و این نهاد مجوز کسب و کار دیجیتال را به افراد حقیقی و حقوقی شرکت کننده در این ماراتن را بدون مراحل تشریفاتی و مراحل قانونی اهدا می‌کند.

 

وی افزود: همه ۳۳ تیم شرکت کننده در این ماراتن فعالیت‌هایشان معاف از مالیات بوده و مجوز کسب و کار دیجیتال را دریافت می‌کنند.

 

امیر حسین اسدی، دبیر برگزاری این جشنواره تاکید کرد؛ از میان تیم های راه یافته به مرحله نهایی10 تیم که بتوانند نظر سرمایه گذاران را جلب کنند به واحدهای سرمایه گذاری معرفی خواهند شد. 
وی ادامه داد: بقیه تیم ها نیز به ترتیب در مرحله تولید برنامه و تجاری سازی قرار خواهند گرفت. 

 

وی تاکید کرد: فرآیند داوری یک هفته طول ‌می‌کشد و اختتامیه این ماراتن نیز 15 شهریور ماه برگزار می شود و از 10 تیم برگزیده تقدیر می‌شود. سپس با سرمایه‌گذار و تیم‌های فنی هماهنگ شده و قرار است فرآیند دانش بنیان شدن محصول آن‌ها نیز تسریع شود. همچنین 23 تیم باقی مانده به تیم های فنی وصل می‌شود که در صورت جلب نظر سرمایه گذار، به سرمایه گذار معرفی می‌شوند.

 

خاطرنشان می شود؛ در پایان مسابقه، محصولات تولید شده توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان ماراتن انتخاب می شوند و محصولات برگزیده با مشارکت شرکت های فناوری بصورت سامانه های دیجیتال در دسترسی جامعه قرار خواهد گرفت و فرایند تجاری سازی آن انجام خواهد شد

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics