تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضرورت اصلاح ساختار بورس کالا/ کشف قیمت در بورس کالا عادلانه نیست

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران بر ضرورت اصلاح ساختار بورس کالا در کشور تاکید کرد.

 

امیرحسین کاوه با بیان اینکه کشف قیمت در بورس کالا عادلانه نیست، افزود: ساختار بورس کالا باید به نحوی اصلاح شود تا کشف قیمت‌ها عادلانه باشد.

 

وی گفت: حجم تولید فولاد در ایران بسیار چشمگیر است طوری که در حال حاضر به جز ورق‌های فولادی سایر محصولات تولیدی کشور از جمله تیرآهن، میلگرد و شمش تولید داخل می‌تواند پاسخگوی مصرف نیاز داخلی باشد.

 

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با بیان اینکه کشور در زمینه تولید ورق‌های فولادی با کمبود مواجه است، گفت: سالانه بخشی از نیاز صنایع داخلی به این کالا از محل واردات تامین می‌شود.

 

وی همچنین از صادرات سالانه پنج تا شش میلیون تن فولاد خام درکشور خبرداد و افزود: ایران در تولید فولاد از مزیت نسبی برخوردار است زیرا مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این کالا مانند سنگ آهن، انرژی و نیروی کار به وفور و ارزان کشور وجود دارد.

 

کاوه اضافه کرد: با توجه به اینکه قیمت سنگ آهن، انرژی و نیروی کار در ایران پائین‌تر از قیمت‌های جهانی است متاسفانه قیمت گذاری فولاد در کشور با قیمت گذاری‌های جهانی مقایسه می‌شود برای مثال وقتی قیمت دلار گران می‌شود بلافاصله روی قیمت آهن و فولاد اثر می‌گذارد زیرا پایه قیمت گذاری در بورس کالا بر اساس قیمت جهانی و دلار است.

 

عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از بنیان‌های مهم اقتصاد در هر کشوری است گفت: هم اکنون بیش از ۶۰۰ صنعت به‌عنوان صنایع پائین‌دستی در جامعه از فولاد تغذیه می‌کنند.

 

منبع خبر: دانشجو
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics